Gerbil-semester
Jag och min familj tänkte åka iväg till Gotland nästa sommar (Vi bor i Stockholm) och för att inte råka ut för det eviga dilemmat "vem ska ta hand om husdjuren" funderade jag på att ta med dem dit. Är det en bra idé eller skulle de bli stressade av resan? (Först bil sen båt antar jag). Det är två honor som kommer vara runt 1 år då.
Bil går bra även längre sträckor, bara man håller rätt temperatur och har någon vätska i transporten, till exempel en bit melon eller gurka.
Ni åker med någon av färjorna eller? Jag tycker det BORDE gå bra att ta med gerbilerna där, men ni får vara beredda på att ni kanske måste beställa speciell plats, vet ej om de får följa med vid vilstolarna/restaurangtorget. Men det får ni i så fall nämna när ni bokar färjan.
Jag vet ej om gerbilerna skulle må dåligt av resan, den pågår ju i cirka tre timmar, men det är ju samtidigt helt dragfritt och så. Dåligast mår man som människa om man går runt mycket på båten. (I alla fall jag) Men ställer man ner på transporten stilla på någon lugn plats så borde det gå bra.
Men som sagt bäst är att ni pratar med färgbolaget om saken, om de säger att det är genomförbart att ta med dem så tror jag de klarar det bra faktiskt. Men om någon tror annorlunda så protestera! 
Ja, det går bra bara gerbilerna färdas skyddat. Hur tror ni importerna kommer till sverige? till fots? 
Såklart 
jag har själv grubblat på samma sak en gång i tiden 
Vad, menar ni att de INTE går till Sverige!? 
Nej men, tack så mycket ^^ Då ska jag se till att kolla med färgbolaget :3
fniss