Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1119 ggr
cecilia34
0

Hane 10 v utstött !

Jag har tre  st hanar som är 10 veckor nu , och igår kväll hade jag dem ute på rastning . Imorse upptäckte jag att den ena hanen hade kommit ut ur hagen och alltså varit ute i

lägenheten hela natten . Släppte tillbaka honom hos de andra två bröderna , men han var inte välkommen tillbaka     Förvånad . på bara några timmar hade de glömt honom .

Jag har satt dem i en delad ihopsättningsbur för att försöka få ihop dem igen . Tänkte att eftersom de är så unga och det bara gått några timmar så kanske jag skulle kunna få ihop dem igen .

Kan jag lyckas med detta eller inte ?  Är det alls möjligt ?

[Tassy]
0

nja det handlar nog inte om att regelrätt glömma, utan han luktar nog konstigt. Jag vill då tipsa om att sätta in ett sandbad hos gamla flocken och låt det bli skitigt, sätt sedan ner till rymlingen och hoppas att han tar doft av det. Äckligt men det kan fungera.

Du kan även gnugga flockledarens doftkörtel och sedan gnugga på rymlingen.

Solaika
0

Det kommer säkert gå bra. Bara han får samma lukt som de igen. De är som du säger unga så det går säkert bra. Jag brukar gnida allas rumpor i den gemensamma sanden när det har uppstått lite osäkerhet. Sen brukar allt lugna ner sig snabbt.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

Stackars liten , först vilse hela natten och sen får han inte komma in hem     Rynkar på näsan

cecilia34
0

Åh , vad skönt att höra !!! jätte bra tips båda , det ska jag testa   Glad

TAck

cecilia34
0

Hej !

Nu i morse så gjorde så jag som ni tipsade om . Jag gnuggade rymlingens rumpa ordentligt tre gånger i brödernas kissiga sand och hällde en del på ryggen också med fingrarna . Sen satte jag ner honom på brödernas sida och hällde för säkerhets skull sand på alla tre med fingrarna och det gick jättefint alltihop. De accepterade honom igen tack och lov     Skrattande

Nu har de varit i sitt vanliga hem i en timme ungefär och allt är lugnt och fint än så länge , så jag hoppas att allt ok igen nu .

Håll tummarna

Guld till er för era smarta tips     Glad

[Tassy]
0

Håller alla tassar och tår som jag kan hitta Skrattande

cecilia34
0

hihi , tack så mycket     Skrattande

Nu har de varit tillsammans hela dagen och allt går bra , känns väldigt bra      Skrattande