Jag älskar hur ... ?
- Jag älskar hur Kylie väcker mig om natten när hon gnager på buren
- Jag älskar hur Kylie ser så dum ut med bara en halv läpp
- Jag älskar hur Kelda är så nyfiken när jag kommer till buren
- Jag älskar hur Kylie & Kelda myser med varann
- Jag älskar hur Kelda hittar på bus när man lägger henne i sängen, alltid slutar det med att hon trillar ner på marken
- Jag älskar alla Keldas konstiga sovställningar
- Jag älskar när Kylie vilar i min luva
- Jag älskar hur glada dom blir när man prasslar med matpåsen
- Jag älskar hur dom ser ut när dom kommer upp nyvakna ur hålan
- Jag älskar hur dom börjar ''bråka'' om en toarulle jag lagt ner i buren, dom drar i varsin ände och försöker få hela för sig själv
- Jag älskar hur Kylie slänger sig brutalt i sanden
- Jag älskar hur glad man kan bli när man sitter på en lektion i skolan och plötsligt ser ett litet hål i tröjan som man vet att just mina fisungar har gjort
? Innan jag skaffade gerbiler kunde jag inte fatta att man kunde tycka om någonting så litet så sjukt mycket ?
Skriv vad ni älskar om era sötnosar 

haha vet inte om jag riktigt älskar när man vaknar mitt i natten och måste gå skälla på fisungarna, hahah :D Men när man tänker tillbaka kan jag inte sova när dom e tysta.

inte så farligt om man har enkelt att somna om ;)

- Jag älskar hur Äma alltid vet när jag är ledsen och är ovanligt lung och sover i min hand.
- Jag älskar hur Sparkley tittar på mig när jag har tappat något i golvet.
- Jag älskar att Yiskah är så kärleksfull
- Jag älskar Conans sätt att säga förlåt när han han nafsat eller rymt ifrån buren.
- Jag älskar Captian Jack Sparrows sätt att mysa
- Jag älskar sättet Altiar tar upp hela handen med sin bak.
- Jag älskar Timon när han får mig att skratta när han hoppar över halva sängen.
- Jag älskar när grabbarna bus ligger i en stor hög och sover bland massor av mjukt papper, då vill man bara krympa så att man enkelt kan krypa ner och mysa där också!
- Jag älskar faktiskt vissa ögonblick då man bara vill sucka högt och fråga sig själv: VARFÖR skaffade jag dessa djur? Kanske blir man väckt på natten, kanske börjar någon fjant stampa med bakfötterna så är hela rummet i gång, kanske har de gnagt sönder vattenflaskan för hundratusende gången…!
- Jag älskar dagar då alla gerbiler tvunget vill komma upp (Tänk ett gäng brunstande honor), om man får skuldkänslor när man slutligen måste lämna dem för att gå till sängs eller någonting annat.
- Jag älskar när man gömmer ett gäng solrosfrön i en knuten hand och gerbilerna vet det, då blir det ett himla nosande, krafsande och slutligen massa tiggande. Snälla, rara, matte! Ögonen säger allt…
- Jag älskar när man låter gerbilerna springa på soffan/sängen, man går snabbt på toa och möts av en gerbil på golvet med världens sötaste, oskyldigaste uppsyn i dörröppningen när man kommer tillbaka.
- Jag älskar känslan när alla burar är nystädade efter en hel del slit, och gerbilerna nöjt och glatt undersöker allting!
- Jag älskar att somna till ett dovt gnagade och krafsande från burarna.
- Jag älskar gerbilernas bekymmerslösa liv som bara består av att gnaga, äta, sova, gräva, umgås med mig och med varandra…
- Jag älskar hur alla gerbiler är unika med egna personligheter, även om det är svårt för alla att upptäcka det. Hur man sakta upptäcker en nykomlings personligheter. Och hur man känner en gamling från topp till tå och vet precis hur den ska reagera vid olika sitatitoner, speciella egenheter o.s.v!
- Jag älskar gerbiler!