Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1031 ggr
LaylaBlack
0

Då var man med gerbil igen :D

Idag flyttade två små töser hem till mig, 12 veckor gamla och så otroligt söta!

Inte mina första gerbiler men var en lång paus efter att den sista somnade in, så underbart att ha gerbiler i livet igen! :D

Namnen verkar bli; Artemis och Athena.
Då mina 4 senaste gerbiler har haft namn i samma tema (Olympiska gudar i grekisk mytologi).

[Kajost]
0

Va roligt för dig! GRATTIS! :D Ha så kul med dina tjejer.

Kram/K

LaylaBlack
0

Tihi, tack! :D

Kommer jag nog, verkar stortrivas redan så det är kanon! ^^

[Kajost]
0

Vilken tur ;) Vad har dina tidigare gerbiler hetat? :)

LaylaBlack
0

Smulan, Snutten, Afrodite, Apollo, Hades och Zeus Glad

[Kajost]
0

Ok,vilka fina namn :) Coola liksom ;)

Hur gammal är du? 14 är jag, ska fylla 15 i januari :)

LaylaBlack
0

Hehe ^^ Tackar ;D

Jag blir 23 i november haha.

[Kajost]
0

Oki, liite äldre :) Haha, aja!

Jag har också två tjejer, Trocadero&Zarah.. Lite olika teman, men whata, det gör ju inget.

Ha det braSkrattande

LaylaBlack
0

Jo, men har man samma intressen så haha :P

Aw, söta namn! ^^ Hur gamla är dom?

jaanniepaalm
0

bilder :D ?

atraxy
0

Va kul för dig! :D Har själv också en liten Athena här hemma. Hämtade också inspiration till namnen på mina två ifrån den grekiska mytologin. Glad

LaylaBlack
0

#9 Bilder ska tas idag! ^^ Om dom vill vara stilla länge nog för en vill säga haha xD

#10 Vad kul att fler häntar inspiration därifrån! :D Får man fråga vad den andra heter? ^^

[Kajost]
0

Tjejerna mina ska snart fylla 2, i september/oktober. De är inte syskon på riktigt utan Zarah köpte vi när vi upptäckte att Trocadero var en tjej, och inte en kille… Haha, hon och hennes 2 bröder bodde tillsammans först. Men sedan delade vi på dem.

Vill gärna ses bilder ;)

cecilia34
0

Vad roligt grattis     Skrattande

Hoppas allt går fint

LaylaBlack
0

#12 Okej, mysigt!

Jo bilder kommer snart xD Ska stå i flera timmar om så behövs imorn med kameran i högsta hugg haha om så behövs!

# Tackar tackar! :D

[Kajost]
0

:) Va bra!

atraxy
0

#11 Hon heter Iris. Visste inte om att där fanns en Iris i den grekiska mytologin innan men hon var visst en budbärare åt Hera. Vi gillade namnet så det fick hon heta. Skrattande

LaylaBlack
0

#16 Åh, Iris är så fint namn! Min framtida kisse ska heta det :D

Obs, bilder kommer nu så scrolla ner! :D

LaylaBlack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är Athena Glad

LaylaBlack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och detta är Artemis Glad

isafisa
0

oj så söta då :D

[Kajost]
0

Gulliga :)

Neoos
0

aw vad fina <3

[Tassy]
0

#18 Det var ingen dålig black, nästnan helt svart ju Skrattande tjusig!

#19 Och så en söt liten Dark eyed Honey WSP Kyss

atraxy
0

#17 Håller med dig! =)

#18, #19 Va söta dom var! Min Athena är också en black faktiskt. Dock ser din ut att vara svartare än min. Skrattande

LaylaBlack
0

#23 Ja, hon har liiiite vitt på hakan annars hel-svart :D

Så hon är en Dark Eyed Honey? Jag satt nyss och funderade på om hon var det eller nutmeg :P

#24 Tihi ^^ Det här är min 3de black och kan säga att det är det svartaste av dom :D

[Tassy]
0

Nopp, det är ingen nutmeg, det ser du på allt det vita som kommer upp underifrån och formar sig karaktäristiskt runt ögonen, det är väldigt typiskt för honeysar Glad En ung nutmeg är jämngul och har bara aningen ljusare mage - de är ju egentligen helfärgade utan vit mage. Sedan brukar nuttar ha mörka öron och mörkt nosparti som små. Såna där pyttedetaljer skiljer, annars är det jättesvårt att se skillnad.

LaylaBlack
0

Ok! Kul, har man lärt sig något nytt :D

Jag har bara haft black och augoti (tror jag ska vi nog säga) förr så är lite vilsen bland de andra färgerna :)

[Tassy]
0

agouti är väldigt lätt att känna igen på sin rödbruna färg, svarta tippning och svarta klor mot en vit mage Glad

LaylaBlack
0

Hehe ok, kanske ska leta upp bilder på sötnötarna och se om det var agouti dom var eller inte :P