Vad tycker du?
Funderar på att skaffa Sippy vattenflaskor till mina djur. Eftersom det går att ta bort locket borde dem vara mycket lättare att göra rent ordentlige tycker jag.
Men vad tycker ni om denna typ av flska? för- och nackdelar?
http://www.zooplus.co.uk/bilder/1/sippy_b_1.jpg
Är det svårare för djuren att lära sig dricka ur denna typ av flaska om dom är van vid den "vanliga" sorten?

Jag har inte använt den, men om du ska använda den till dina gerbiler tycker jag den verkar dålig, för om man ska ha en sådan måste man ju ha gallerbur, och det ska man ju inte ha till gerbiler.
Men till djur som tex. kanin som oftast har gallerbur tycker jag den verkar ganska bra. Nackdelen är ju att den är så liten.
Dom vattenflaskorna är tokdåliga. Har fått sånna med burar och dom bara läcker. (Duna burar)
#1 Dom flaskorna har sugproppar på baksidan, men även baksida till bur, man väljer själv. Finns även i olika storlekar.
Hälsningar Malin
Just det, gerbilerna gnager sönder sugpropparna på ett kick ;)
Hälsningar Malin
Jag tycker faktiskt att sippy är en bra flaska, men när man sätter ihop den så måste man blöta packningen på pipen. Annars så hamnar packningen ur läge och då läcker de som sagt.
Fördelen med sippy kontra andra flaskor är att man kan plocka isär hela pipen med den medföljande nyckeln så att man kan göra ren den ordentligt.
Men den passar bäst till andra djur än gerbiler. De tuggar lätt sönder dem tyvärr. De har för många "bra" kanter att få tag med tänderna på.
De är dyrare än andra enklare flaskor så själv väljer jag bunny eller trixie flaskor. Helst Trixie då de har en plupp i botten så man kan hänga upp den i taket direkt.
Sippyn behöver man inte sätta upp med sugproppar om man inte vill. Jag gjorde hål genom plasten på mina burar så att man kan använda skruven för gallerburar även på plastburar.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag har bara dålig erfarenhet av sippy, tyvärr.
Dom blir söndergnagda, locken pillras av, sugpropparna bits bort, läcker och gerbilerna har svårt att förstå hur dom ska dricka. Ofta ser man hur de står och slickar brevid pinnen de ska trycka in i stället. Dyra och odugliga 
Kan hålla med om att de passar bättre för andra djur än gerbiler.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#5 Jag har samma erfarenheter, de var dyra och gerbilerna tog livet av dem ganska snabbt.

#2 okej, såg inte sugpropparna på bilden, måste ha missat det. (:
Jag tycker de funkar ganska bra faktiskt, jag hade en sådan nyligen. Men när flaskan lossnade blev propparna ganska snabbt söndergnagda. Men sålänge den satt fast rörde mina aldrig flaskan, läckte gjorde den inte heller.
Jag tycker flaskorna är bra! Har själv en sån, då den passar bäst till mitt akvarium. Jag håller med att de gnager på själva proppen, men inte mycket! Det är min andra flaska, krossade den första (hehe, det var mörkt), så de fick dricka vatten ur en skål några dagar. Dyr kan jag inte heller hålla med om att den är, min kostade bara 19kr och det är ju mindre än vad de "vanliga" flaskorna kostar!
Men jag tycker du ska skaffa flaska efter hur din bur ser ut!
Lycka till ;)
Pinsamt läger känner jag! Jag trodde helt och fullt att det var sippyflaskor jag pratade om, menar såklart trixieflasok! 
Den trixieflaskan som jag har är som ett provrör och man kan välja mellan att ha en sugpropp, eller en liten sak man fäster i gallret. Den är superbra till akvarium, men den kan lätt gå sönder om man inte hanterar den varsamt!
Hehe men annars är den toppen!