HJÄLP! proteiner!
Mina två töser Ciara och Ammi är otroooligt kräsna! Dem fick smaka på köttfärs, det dissades direkt. Inte heller kött eller kyckling tycker de om.
Och dem får ju nästan inte i sig något protein!
Snälla, kom med tips på vad jag kan ge! Äggpulver? Brukar dem gilla det? Är så rädd att dom får någon bristsjukdom eller något pga att dom inte har fått annat än vanlig gnagarblandning och sallad.
/Fanny
är nog ingen större fara, mina klarar sig bra utan extra protein (de som inte äter det). Men annars så brukar äggpulver vara populärt, men inte hos alla. Är lite knepigt det där..
Äggfoder och barnmat med kött i är något många uppskattar, men du kan även testa med olika sorters bönor eller så. 

jag brukar ge mina äggpinnar , gnagarpinnar , för undulater , mycket populärt hos de flesta . Och så äter de torrfoder för kattungar med minst 40 % protein i ,köpte det hos veterinären .
Och äggpulver är som sagt oftast väldigt poppis 
Mina brukar rata proteiner rakt av, men jag har blandat i proteinrikt torrfoder till råtta i maten, och det slinker ner utan krusiduller. Rat complete heter fodret, och det är väldigt sparsamt tillsatt.
#4 åh kul att gerbilerna äter det :) Har ju två tamråttor som båda hellre svälter än äta det fodret :S
jag vet inte hur bra det fodret är till råttisar, har hört så mycket om det så jag slog dövörat till. Jag har ju inte råttor själv på grund av allergi.
Men generellt sett så behöver väl tamråttor en mycket mer omväxlande kost med mycket färskt om man jämför med gerbiler? Jag vill inbilla mig att de inte hurrar för torrfoder rent generellt? 

Mina gerbiler ratar all sorts blöt mat rakt av (utom färska grönsaker) men de älskar sitt torrfoder, råttorna däremot äter gärna torrfodret men får de välja så väljer de blötmaten (tex matrester, barnmat, katternas blötmat, osv).
Jag tror precis som #6 att råttorna har större behov av varierad mat än vad gerbilerna har.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#6 precis så är det :) Även där ska man ju helst blanda det torra själv men är inte alltid man orkar det :P
När jag hade gerbiler fick de torrfoder för katt, och torkade mjölmaskar (finns i zoobutik på reptilavdelningen). Vet att man kan ge levande mjölmaskar, men dessa djur tillhör inte mina favoriter så jag ger hellre torkade.