vad händer med honom?
Har en gerbil jaf haft en dag nu bara… han är 4,5 månad men någonting verkar inte stämma… Han sitter still och typ hoppar upp och ner men på ett konstigt sätt, kan sitta i några minuter. Så varför kan han göra så?
Rätta mig om jag har fel, men visst är det rätt vanligt med gerbiler som har en släng av epelepsi? Vi har nämligen en gerbil som är likadan, liskom hans syskon, han kan liksom "sprätta till" på ett sätt som ser lite lustigt ut.
Så det kan vara det.
Men det är inte så farligt :)
Hoppas allt går bra!
kram/K :)

En gerbil med ep rycker.. inte hoppar.. Och sitter de i flera minuter är det riktigt allvarlig ep.
Svårt att svara på vad det där är för nåt. Hur verkar han om du sätter dit handen när han gör så? Hur är han när han slutar studsa?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Kan det inte vara att han stampar bara? ;)

Ja, det låter mera som stamp.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag tror du har en liten fegis som småstampar.
behöver väl inte vara någon fegis heller, jag hade en gerbil som brukade vara ute och springa på golvet, hon brukade stampa så att hon vibrerade iväg i sidleds men samtidigt så försökte hon på någotvis leka med mig kan inte förklara men hon sprang och knuffade till mig lite sprang iväg under en möbel kom fram och stampade och gjorde om proceduren tills att jag började leka med henne och brottas lite med handen etc
jo, är det en hane i den åldern så är det nog en fegis, för det du beskriver låter som en jättebrunstig hona som försökte förföra din hand 
hahaha jaså så det var det hon försökte göra hehehe
jag är 100% säker
dom brukar skjuta upp rumpan i vädret också och springa iväg.
japp det känner jag igen, att min hand kunde vara så charmig hehehe
en del tar vad som finns till hands hehe