Fina pojkar
Jag tar hand om dom hära gulliga pojkarna i 3 veckor nu, dom är så otroligt snälla och busiga ! hahah :) Dom sover ganska mycket för dom är gammal ocn en av dom är blind men när dom inte sover så är dom och springer full fart på mitt golv hihi , jag kommer sakna dom när dom far hem :(
mera bilder kommer när jag har laddat kameran,
Ville bara säga att jag finns om ni ska fara på semester så kan jag ta hand om era råttor :)

gerbiler ska väll inte bada ??? :O
jag läste och då stog det att dom kunde, dom gillar iaf att jag har på kranen då stor dom och dricker och putsar pälsen i det

men jag har läst att dom kan få lunginflammantion.
är inte det om dom får kallblåst på sej efter dom har badat då blir dom ju kalla..

Den främsta och viktigaste anledningen till att INTE bada gerbiler är för att man tar bort deras lukt och kan skapa STORA problem i flocken. MEN det är oxå hälsofarligt för dem om man inte vet vad man gör till 100%. Det finns ytterst sällan en anledning till att bada en gerbil.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
jag gör det också för att en av dom är halv blind och är lite gammal så han tycker det är skönt att få varmt vatten på sej för ibland har han ont i kroppen. vi har varit hos Vätrineren
#11 Då får du blöta en tops och tvätta rent ögat. Det är rent djurplågeri att bada gerbiler om det inte är ytterst nödvändigt!
men vätrineren har sagt att vi ska det?
Då är det en väldigt dålig veterinär! Beklagar.
hur mycket kostar det att lämna gerbiler till dig??
när man åker på semester??
# 14 okej, men då ska jag inte bada dom nå mer :)
# 15 , inget.
#16 Jättebra