Nio veckor , para sig ?
Hej 
Ville bara fråga en sak , kan pojkungar bo med sina systrar till de nio veckor , eller kan finns risk att de försöker para sig med sina systrar då ?
Vet inte exakt när det blir könsmogna nämnligen , tror att det är vid vecka tio . stämmer det ?
Tack 
Honorna kan mogna redan vid 7v. men hanarna är inte särskilt mogna, och brukar inte fatta vad de har dingelingen till innan de är runt 3 månader oftast. 

#1 Hmm… då har jag nog blandat ihop det hela, hade fått för mig att de blir könsmogna redan så tidigt som vid 5 veckor, men det kanske var råttorna det? 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hihihi , roligt . kan de bo med varann i en vecka till då ?
vore bra , ska nämnligen åka iväg till stockholm i fyra dagar . och det är lättare för mina mamma som inte alls är van att ge tre gerbilhem vatten än fyra . 
hej
#2 Näe, det måste då höra till det extremt ovanliga, då man inte bör ta dem ifrån mamman före 6 veckor, utom om man har med en extremt tjurig hona att göra vid ihopsättning, då kan man ta en 5,5v hona för attt gardera sig så att hon ej hinner bli könsmogen så fort.
Jag har haft småpojkarsom försökt para mamma sin vid 5,5 veckors ålder (honan då redan dräktig). De och pappan åkte ut ganska kort därefter.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Hur vet du att de fösökte para sig , det var inte bus bara då ?
Att de försökte rida på henne eller nåt , de gör ju så ibland på varann ? 
Jag tror nog att wolfgirl ser skillnad, hon är ju en erfaren uppfödare ;) allt kan hända, de är ju egna små individer, det måste man alltid ha i bakhuvudet.
För att de gjorde precis som de gör när de parar sig. Red på honan och sedan ner och tvätta sig.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

ok , menade inte att förringa ditt svar , bara en oskyldig fråga .