Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 5001 ggr
claire
0

Ny lekhage.. Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar denna?
Om inte, vad ska man använda?

Mvh
Linn

[Tassy]
0

Den funkar om du passar dem, de kan hoppa ut ur den.

Solaika
0

Jag har två såna som jag sätter ihop åt dem. Hanarna kan jag lämna oövervakade en stund.. de är inte rymningsintresserade.. honorna däremot kan jag inte ta blicken från en sekund :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Beccan
0

Mina två honor rymmer hela tiden Flört

Utmärkt tillfälle att träna dem så de blir handtama däremot. De klättrar upp på kanten och hoppar ner i handen.

cecilia34
0

tyckte jag så ett hjul därinne , det ska man inte använda      Glad

cecilia34
0

annars ser den perfekt ut   Glad

vad ska man ha för underlag , eller snarare vad kan man ha för underlag i en hage ?  jag menar så att de inte halkar omkring så ?

isafisa
0

#5 jag har en filt under som jag inte är rädd om :)

Solaika
0

Jag har dem faktiskt bara på golvet. Det är rätt bra att de halkar lite. Blir svårare för dem att rymma då :P

Does it become a walk?

/Ida

isafisa
0

#7 det har du förstås rätt i ;)

claire
0

Lägga upp bilder? ;)

[Djurlinnea]
0

Har dom också lös direkt på golvet :D Det är lite svårare att fånga dom men jman får ju fast dom efter ett tag ;p

fannyissa
0

Vart kan man köpa sånna galler? :)

Solaika
0

De flesta lite större djuraffärer har det. Annars kan man beställa på nätet. Djurbiten har haft vet jag tex..

Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

djurbiten , är det nätet eller en affär ?

jag har också alltid haft filtar eller tyg , har varit rädd att de ska bli kall om fötterna . fånig man är , men kommer nog sig av att esther haft såna infektioner med sin näsa .

men insett nu att det kanske inte är så bra , det gnager på tyget så . känns inte helt käckt . har plockat ut det nu

Solaika
0

Djurbiten är på nätet. Vet inte om de har fysisk butik oxå.. men det är i.. Arvidsjaur har jag för mig ;)

Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

apropå lekhagar , så ska jag ha visning på min lägenehet så jag har ju varit tvungen att städa undan deras lekhage i tre dagar nu och det är kanske inte så länge egentligen ,

men åh , vad svårt att inte få släppa ut dem att leka under dessa dagar som de är vana vid  , de tittar på mig som  , jaha och vad ska vi hitta på då , inte komma ut ?    Obestämd 

men de överlever så klart det , försöker att sysselsätta dem så gott jag kan under tiden         Glad

Rorvers
0

kan man inte ha som ett Tak då över hagen så dom inte hoppar ut ?

vickis
0

jag skulle också köpa en sån men på djuraffären sa dom att det var för hamstrarObestämd

Solaika
0

Dom e för hamstrar.. men funkar precis lika bra till gerbiler. Både hamstrar o gerbiler kan klättra ur dem.

Does it become a walk?

/Ida

Beccan
0

Jag brukar använda hagen för att "stänga av" en del av ett rum eller en långsmal hall. Funkar mkt bra!

gerblove
0

Jag har en som och som de andra sagt så hoppar även mina ut, får ha stenkoll hela tiden annars så vips är de borta, även fast man alltid får tag på de men ändå:)