kan det vara farligt? :S
Jag upptäckte för ett tag sedan att hon hade ett litet klickande ljud när hon andades. Jag tänkte avvakta lite ifall det gick över. hon äter och drickar som normalt
Men nu idag när jag skulle ta upp henne kände jag hur hård och svullen hennes mage var, men hon värkade inte ha ont när jag rörde den. men sen såg jag också att hon har tappat hår på svansen.
Är jätte orolig. :S men hon värkar ända må bra. :/
någon som vet vad det kan va? :S
luftvägsinfektion. Hon behöver antibiotika - bactrim närmare bestämt. Veterinären omedelbums, det kan döda henne.
#1 okej ska försökta ta mig till veterinären imorgon,
men borde hon inte vara mer tröt och sånt om det är luftvägsinfektion?

De behöver inte alls bli trötta.. har haft en bebis som va den piggaste i kullen trots att hon klickade som bara den.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
jag har också haft en pigg liten rackare som var sjuk, dock tillfrisknade han innan det blev så illa att behandling behövde sättas in.

Då gerbiler är flockdjur och bytesdjur visar de inte gärna att de är sjuka. När man väl ser det kan det vara för sent. Ta henne till veterinären.

Min lilla thea hade fick också det när hon var fyra veckor , men hon höll sig väldigt undan .
Hon var också mycket mindre än de andra och det var rena turen faktiskt att jag upptäckte det .
De är nämnligen fyra svarta ungar och när de är så små , så är det inte så lätt att se skillnad på dem och det ser exakt likadana ut . Plus att de är inte alltid framme samtidigt , de springer ut och in ur hus och gångar så jag hade sett tre av dem ett tag utan att veta det , thea höll sig bara i huset .
Det var först när hon kom fram och skulle försöka äta ur matskålen som jag såg hur mycket mindre än de andra hon var och hur dålig hon var .
Det blev omedelbums in till vetrinären och medicin , och nu mår hon hur bra som helst . Hon är fortfarande mindre än de andra men hur pigg som helst och hon andas fint 

jag bytte också direkt bomaterial faktiskt . köpte wellpappströ som de fick istället och det funkar hur bra som helst