Hamster rör , funkar de?
Har försökt läsa på lite men inte dirket hittat något. Undra om hamster rör funka till gerbiler oxå , då de står att de gillar tunlar? El är dem för trånga?
Tacksam för svar 
Plastsaker ska de inte ha. Trätunnlar går bra om de ej kan fastna i dem. Minsta hålet bör inte vara trängre än en toalettrulle.

Okej tack för svaret

Jag har ett gäng hamsterrör som jag använde i rasthagen ett tag.. men jag kan säga att det är bortkastade pengar eftersom de är fullkomligt ointresserade.. de bara hoppar över :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Hahah okej , men då vet jag! :) synd för annars kan de ju vara en rolig leksak om de gillar de. Men de kanske har med indeviden att göra? Olika för olika gerbiler?
Dock vet jag ju att de gnager i plast , men man får ju hålla dem under uppsikt:)
Tack så jätte mycket för svaret :)

Klart man kan testa, det gjorde ju jag ;) Men av 21 gerbiler är det ingen som ens är lite intresserad :P Skulle aldrig stoppa ner rören hos dem i burarna.. men när de springer i rasthagen har man ju koll på dem.. Jag har en tygtunnel för hamstrar oxå.. den tycker de är mer intressant i så fall :) Men som sagt, bara under uppsikt.
Does it become a walk?
/Ida
Jag provade att lägga ned ett 4mm plaströr, och de gnager inte alls på det. Men det kan ju vara olika.
Mvh.
/Linn

De kanske inte gör det till en början.. men jag skulle verkligen INTE ta risken eftersom det kan leda till en mycket plågsam död för dem om de får plastbitar i magen.
Does it become a walk?
/Ida
Okej, jag har dem bara i rasthagen.

Ah, ja i rasthagen är det helt okej. Där kan man ju ha koll på dem så de inte gnager :)
Does it become a walk?
/Ida

Har nu två grabbar och ett plast rör. De har inte bitit i det alls. Så de har helt och hållet med deras personlighet att gör. Så jag rekomenderar de till dem som vågar använda de. För mina älskar det!! :)

#10 I buren ska man absolut inte ha plast mer än vattenflaskan. En vacker dag har de gnagt sönder helt o hållet o då KAN det vara för sent om man har otur. Däremot går det utmärkt att ha i rasthagen.
Does it become a walk?
/Ida

:O
Då får jag köpa nytt hus.. då huset är i plast, och dem har gnagat 2 andra ingångar i huset =|
Var köper/gör jag något hus som inte är gjord av plast?

# 12 Jag köper trä hus i djuräffarer.

Trähus finns i bättre djuraffärer. Annars kan man oxå beställa på nätet. Djurbiten.com är ett bra ställe tex. Jag beställer ofta hus därifrån.
Does it become a walk?
/Ida