Bra galler till taket?
ska fixa nytt tak till gerbilburen, ska ha galler men vet inte någon affär med tillräckligt bra galler… någon som kan tipsa?

Beijer har ett finmaskigt nät som man kan trä på en träram. Annars har jag köpt gamla gallerburar o haft sönder och gjort till lock.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag slår också ett slag för beijers finmaskiga nät.

Det är väl vanligt fyrkantsnät som beijer har? Brukar finnas sådant nät på de flesta byggvaruhus. Även Granngården har. Finns i två olika storlekar på "rutorna".
#3 Det jag menar har maskor som är som myggnät i storlek. Har inte hittat det någon annanstans.

#4 Ok, nej då var det ju inte samma.
Jag har fyrkantsnät i taket till min gerbilbur. Funkar bra härhemma iallafall.
Jo vanligt 1x1 cm fungerar i allmänhet också, om man inte har takapor som gnager
(som jag har haft)

Nepp, inga gnagare här. Däremot sticker de gärna ut näsan och sniffar på en katt emellanåt.

Jag har en riktig tak gnagre här hemma. Lilla Conan.
Han är otrolig jag ska ta kort på det…jag är nästan rädd att han ska ta i sönder sina tänder…finns det något man kan sätta där så dom inte gnager?
#8 Ja, det finmaskiga nätet vi pratar på brukar de inte få tag i och kunna gnaga på, då de inte får ut nosen mellan maskorna.

okej jag ska kolla efter nät, tänkte att galler var bättre eftersom en av gerbilerna gillar att gnaga på buren överallt… gör vad som helst för att komma ut m.m men jag får väll testa med nät endå :P
ja nät rekommenderar jag med, har galler nu men ska nog byta efter hand då vi har vissa som älskar att hänga i taket och gnaga..
Om man bor i luleå så kan man åka till k-rauta, de har finmaskigt nät. Köpte själv därifrån för inte allt så länge sen

Det är det som är problemt. Han ganger på metallen runt akvaruimt. Jag har inte galler över. Jag har en trä bit ungefär. Dom får luft det har jag sett till :)
Så allså det som sitter runt som går ut lite över akvariumet där ganger han