Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 880 ggr
old_Louisez
2010-07-03 22:42
0

Andra djur???

har ni t.ex Hund katt eller Iller? och om ni har det så kan ni ha dom i samma rum som gerbilerna???

visste inte om jag skull skriva O.T överst…

HolyFuck
2010-07-03 23:05
0

Har en iller. De bor inte i samma rum, men ibland är illern med oss i rummet där gerbilerna bor. Han tycker att buren luktar intressant (men helt ärligt tror jag inte det är gerbilerna, utan mer spån, mat och såntär.)

Har man klappat illern så kan man gå direkt till gerbilerna, och tvärtom, utan att någon av dem bryr sig.

Så det är inga problem alls. Men självklart skulle jag aldrig låta de vara lösa tillsammans, det är ju trots allt ett rovdjur.

UlrikaD
2010-07-03 23:13
0

Har både katter och illrar. Illrarna får aldrig någonsin vistas i samma rum som mina gnagare/smådjur. (har chinchillor och hamstrar också)

Katterna däremot ligger gärna ovanpå gerbilburen och sniffar på dem. Gerbilerna sniffar tillbaka.

atraxy
2010-07-04 00:58
0

Har en hund också. I början var hon intresserad och nyfiken men nu bryr hon sig inte utan jag har istället råkat skämma bort henne med att ge henne ett solrosfrö också när dom små får det så hon står nästan alltid bredvid en när man håller på i buren.

Sen är hon också intresserad av toalettrullarna och vill gärna ha en att bita i sönder när gerbilerna ska ha nya. =P Man kan nästan tro att hon tror att hon är en gerbil Flört

Punkten
2010-07-04 02:48
0

Vi har en illersäker bur till gerbilerna så det har inte varit några som helst problem att ha dem i samma rum. Nu står den dessutom ovanpå frysen, så illrarna kommer inte åt buren :)