Tama?
Hej! 
Jag har två ursöta gerbilungar som heter Saga och Freja. =) Jag älskar dom jättemycket!! Saga börjar bli väldigt tam, även om jag fortfarande behöver arbeta med vissa saker. ^^ Freja däremot blir nästan mer och mer rädd för varje gång jag tar upp henne.
Saga älskar att springa runt fritt i sängen och på nattduksbordet, men Freja verkar nästan få panik. :S Dessutom gillar hon inte att bli upplyft. :(
Har ni något riktigt bra tips på hur man kan bli god vän med sin gerbil, och inte skrämmer dom? För det måste ju vara så att jag skrämmer Freja, eftersom hon också verkar bli rädd när jag kommer fram till buren.
Kram!
/Mickis
P.S! Jag har testat att ge dom solrosfrön, men dom verkar inte gilla mig mer för det?

Hur länge har du haft gerbilerna?
Du måste börja med att bara sätta ner handen med något godis i den (dill är väldigt populärt), så att dom vet att handen är som något positivt eftersom dom får något gott att äta :)
Vänta med att ta upp dom. Jag har haft mina i snart 4 veckor och har ännu inte börjat ha dem uppe så värst mkt, lite sent kanske men jag vill att dem ska vänja sig först ;)
Så du får allt vänta med att hålla på med dina gerbiler utanför buren, det kan du göra när dom är tama (enligt mig) 

Jag har bara haft dom i en månad, så jag har inte haft dom så länge.
Så man tycker ju att jag borde ha gott om tid! 
Tack för tipset! :)