Gerbiler i Malmö
Hej
Då jag nyligen (drygt en vecka) flyttat till Malmö så vore jag varmt tacksam för eventuella tips på djuraffärer, vetrinärer och liknande här i Malmö.
Bor i närheten utav Kronprinsen, men såvitt jag hittatpå nätet så ligger de enda vetrinärerna i antingen Hjärup eller Oxie?
Spån hade vi hamstrat innan vi kom ner hit, men vill gärna höra om andras varotiställen, då bra spån kan vara lite svårt att få tag i.
Sen en annan relaterad grej:
Några dagar efter flytten hit blev ena gerbilen lite snorig i två dagar. Nu har han varit frisk igen ett par dagar. Borde vi vara oroliga för honom, eller kan det vara en lite lätt flyttåkomma?
(därför jag kom på att fråga här om vetrinärer som är bra på gerbiler)

hej
vet inte om blå stjärna finns i malmö , men de har jag haft väldigt positiv erfarenhet av . här i göteborg är de väldigt kunniga 
Djursjukhuset på cypressvägen kanske kan vara en början.
För att svara på din sista fråga: Kan vara något med flytten , att det varit lite dragigt någon gång eller liknande :) Bara det är borta nu så är det ok! Men håll koll bara för säkerhets skull :)
Fågelkliniken(Hjärup) är suåer bra, är inriktade på smådjuroch väldigt trevliga.
Hälsningar Malin
Tack för alla svar.
Jag kontaktade Djursjukhuset faktiskt, men den receptionisten jag talade med erkännde att de inte kan Gerbiler alls, och tipsade mig istället om Fågelkliniken hon med.