Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 688 ggr
cecilia34
0

mor och dotter + en dotter till ?

Hej !

Nu bor ju mamma mus med tilda , 9 veckor , från första kullen och kull två , 3 veckor .

Kan man behålla en hona till från kull två till tilda och mamma mus , så tilda slipper bli själv om nåt skulle hända med mamma mus , då hon är ett år och tre månader äldre . kan det  funka ?     Glad

Loveofmylife
0

Ja det tror jag kanske jag vet inte kanske blir bråk i mellan den äldre syster och dne yngre men det behöver ju inte bli det.

cecilia34
0

tänkte att det kanske gick eftersom de är olika gamla så kanske rangen automatiskt är uppgjord , men jag bara gissar och vet inte    Glad

Loveofmylife
0

Det tänkte jag med på. Men sen när den ynsta växer upp och blir stor så kanske hon känner sig starke än sin syster och vill ha dominas. Men bara som jag tror kan hända. Det kan ju även gå helt utmärkt!

isafisa
0

jag tror det kan funka bra, prova och känner du senare att det känns spänt mellan dem går det ju alltid att sära på dem :)

Louen
0

cecila, jag har en mor + 2 döttrar den ena är mellan 2- 3 månader äldre än den andra dottern, så det bör gå bra :)

Loveofmylife
0

#5 Ja juste de har du ju! xD

Solaika
0

Det går oftast mycket bra.. Rangen brukar vara ett ganska litet problem eftersom de växer upp med en rätt så självklar rang redan från början

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

så bra     Skrattande , då behåller jag en hona från kull två också , det blir bra med antalet också eftersom de är fem . så blir det jämna par kvar .

jule
0

Även om det funkar bra med rangen mellan de tre gerbilerna så är det risk att det blir bråk mellan B- och C-hona när A-honan dör.

Angelclaw
0

Fast det är ju oftast ranguppgörelser, då det blir bråk. Det fungerar oftast bra, så länge de har bra om utrymmen.

Sedan som Isa säger kan man ju hålla dem under uppsikt.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Solaika
0

Man ska alltid ha sina gerbiler under uppsikt. Oavsett om det är två eller tre i flocken o oavsett om det är hanar eller honor. Jag fick nyss dela på två hanar som levt ihop i hela den yngre hanens liv. Så man måste ALLTID ha uppsikt och koll på hur de beter sig.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

isafisa
0

#11 jo det är sant! Kan ju hända vad som helst när som helst :S

Angelclaw
0

Sant, man ska alltid ha i åtanke att djur är djur, de beter sig inte som människor och allt kan hända

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Denna kommentar har tagits bort.
cecilia34
0

klokt , klokt     Glad

[Tassy]
0

#9 instämmer helt.