Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 858 ggr
fannyissa
2010-06-13 12:30
0

Äter inte..

Har inte sett Ammi & Ciara äta någonting nästan, inte dricka heller.. Dom kom hem igår och jag har sett att Ciara har vart lite vid vattenflaskan men Ammi är mest bland äggkartongerna.

Gav dom kokt potatis igår och det gillade dom!
Men funderar på om det kan vara så att den andra maten är för hård att tugga eller att dom inte gillar den? Det är en blandning mellan blandannat: Gurka, jordnötter, torkade rödbetor, ärt-blad typ, puffat ris, och lite annat.. Som en gnagarblandning fast jag har blandat själv så jag vet precis vad som är i :)

Och tänk om dom inte fattar att det är vattnenflaskan man får vatten av? Förvånad

Heidii
2010-06-13 16:01
0

Mina ungar är 6 veckor på tisdag, och dem förstår inte riktigt att dem ska dricka från vattenflaskan alltid så att jag har en skål med vatten i också för att dem ska ha alternativ.

Men självklart så är det ju meningen att de ska dricka ur flaska då de blir massa vatten och blött i buren annars men pröva och ställ in en vattenskål. En fördel är om du har en typ av högre våning där du kan ställa mat och vattenskål så att de inte blir blött i buren :)

cecilia34
2010-06-13 17:57
0

De kommer på det , du kan prova att visa dem också när de är vid flaskan . Putta liksom på kulan med fingret så det blir vatten på det och ge till munnen så de ser att det kommer vatten ur " den där grejen " . Så gjorde jag med min prins som hade druckit ur skål när han kom till mig . Men han hade kommit på det själv också , gerbiler är smarta ?

fannyissa
2010-06-13 18:00
0

Tack för tipsen Skrattande