Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 833 ggr
Tjorvis
0

Övergångsmat?

Hej! På lördag flyttar 4 st gerbiler in hos mig Glad och min fråga är om jag direkt kan börja med den "nya" kosten eller om det är bättre att få med sig lite övergångsfoder först? Och isåfall hur snabbt man kan börja fasa ut övergångsfodret för anpassning av nya kosten? 

Jag har läst en del bra råd här på sidan om foder man kan mixa ihop själv, men posta gärna ett "recept" om ni har något bra ni rekommenderar Glad

fannyissa
0

Behöver också hjälp med det här, får nämligen hem gerbiler på lördag jag med (dom är 6 veckor) Glad

[Tassy]
0

Övergångsfoder ska man alltid få med. Sedan kan man försöka blanda till ungefär detsamma som gerbilen är van vid, såvida det inte är dåligt foder typ färdigköpt blandning som de blir fet av.

cecilia34
0

Hej tjorvis   Skrattande

jag kommer att skicka med maten som de får nu plus att jag så klart skriver en lista till dig som hjälp vad jag har blandat i och vad man kan blanda i . 

jag blandar all deras mat själv

cecilia34
0

denna braiga lista har jag fått av tassy     Skrattande

guld guld

Tjorvis
0

fannyissa: Kul! Då är våra nya tillskott ungefär lika gamla :p

Cecilia: Underbart! Har inga tvivel om att du blandar ihop god och nyttig mat till gerbilerna Glad
Hade tänkt maila dig angående övergångsfodret och "recept", men så hann du se det här. Vi ses snart! Glad

[Tassy]
0

Ah, det är du som är säljaren, ja då behöver jag knappast rabbla matlistan en gång till Skrattande

cecilia34
0

#8 ja , det är jag     Skrattande

Ja , jag är väldigt glad att mina älsklingar hamnar hos en sån bra tjej som Tjorvis , de kommer att få det toppenbra     Skrattande