Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettminneslunden
Läst 844 ggr
Solaika
0

Älskade lilla grisen :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det gör så ont i hela mig.. i eftermiddag får vår älskade lilla gris somna för sista gången..

För ett par månader sen hade han ett sår på Doftkörteln som tog tid att läka.. men det läkte o läkte bort helt.. fanns inte ett spår av det.. För 3 dagar sen upptäckte vi att det kommit en tumör där.. dagen efter hade han haft sönder den första gången.. igår såg jag honom bita på den.. men han har varit pigg o som vanligt hela tiden..

Idag kommer jag hem från jobbet o hittar en uppburrad liten gris som blöder på magen o verkar ha ont.. han åt av sin favoritgröt men sen gick han o la sig när de andra två for omkring o härjade.. igår härjade han med dem..

Så efter en timmes velande ringde jag till veterinären o fick en tid kl 16 i eftermiddag.

Efter det får vi aldrig mer se den lilla token busa runt med sin pappa o Max.. aldrig mer se hans små underbara pepparkornsögon kika nyfiket på oss. Aldrig mer stå långa stunder o gosa medan hela han vibrerar.. Aldrig mer..

VARFÖR?? Han blev ju frisk från såret.. Varför han? Underbara älskade lilla grisen som gett oss så mycket glädje under hans två år hos oss. Som var en av de tre små mirakel som gav oss en ordentlig chock den 21a maj för 2 år sen. Som är en av de som ligger oss allra närmast hjärtat..

Varför just du fina lilla mirakel?

Ännu värre blir det av att veta att vi riskerar att få ta bort hans pappa snart oxå.. Han har oxå en knöl på magen. Inte lika stor och långt ifrån lika snabbväxande som Oskars.. men rätt vad det är.. man vet ju aldrig.. Två av våra mest underbara älsklingar.. Det är inte rättvist!!

Oskar.. älskade lilla gris.. din plats i våra hjärtan kan ingen någonsin ta.. du kommer att fattas oss nåt så fruktansvärt.. så ofattbart mycket! Vi älskar dig mycket!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Loveofmylife
0

Gråter R.i.p

Solaika
0

Nu sover han för alltid. Vila i frid älskade lilla hjärtegrisen. Du kommer för alltid att fattas oss Gråter

Does it become a walk?

/Ida

Pose-idon
0

R.I.P vackra Oskar… Jag beklagar Gråter

//Elin

old_Louisez
0

R.I.P.Oskar.såå synd!Gråter

annaforsgren
0

vila i frid <3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Hamster95]
0

Vilken tur han hade som hade en sån ansvarsfull ägare som gjorde så att han slapp lida. Stor Kram <3

jaanniepaalm
0

vila i frid <3

cecilia34
0

så hemskt tråkigt , beklagar så och känner med dig    Rynkar på näsan

Solaika
0

Tack ska ni ha!

Han har fått sin sista viloplats nu. I en vacker skogsdunge alldeles bredvid vår älskade Nina som dog ifrån oss för 2 år sedan.

Does it become a walk?

/Ida

Heidii
0

Rest in peace :'/