Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 973 ggr
[Hamster95]
0

Jag ska få Gerbiler :D

Nu är det klart. Den 11: juni åker vi och köper dem. Det ska vara 2 hannar. De ska bo i en stor plastlåda som vi borrar många hål i locket och längst upp vid lådan. De kommer ha massa spån,träleksaker och kartonger. De kommer äta en bra basblandning som mina hamstrar äter och om så krävs delar jag upp blandningen i två delar och tar bort/tillsätter det som behövs i gerbilernas. De kommer få mat två gånger om dagen ( fröer morgon och färsk föda på kvällen ). Såfort de blir handtama kommer de få komma ut 20 minuter fritt varje/varannan kväll. Vid extrem värme tar jag bort locket på buren.

Låter detta bra ? Ge mig gärna lite nybörjarråd :D Anledningen att jag valde gerbiler var att de är lättskötta, sociala och har lagom livslängd.

MaaariaS
0

Låter bra …men var försiktig med hålen som du ska ha längst upp så dom inte når dom ,för då tar dom sej ut.Vid värme skulle jag iaf ta på ett nät på för gerbiler hoppar väldigt högt, så bara ta bort locket är nog inte så bra, om du inte har koll på dom hela tiden.Annars låter allt jättebra …Lycka till…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Solaika
0

Allt låter bra förutom en sak. Ge inte färskfoder varje dag. 2-3 dagar i veckan är tillräckligt. Gerbiler har lite känsligare magar.

Jag har Samla-plastlåda till en av mina flockar o det funkar bra. Jag har precis som du skriver, borrat massor med hål i locket. Visst kan de tugga sönder.. men har de tillräckligt att göra i buren med mycket spån o annat kul att tugga på o göra så låter de oftast bli locket. Och sen får man hålla koll helt enkelt.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

och så ska de ha fri tillgång till maten hela dagen    Skrattande

vad roligt att du får gerbiler