Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 2826 ggr
cecilia34
0

Vetegroddar mums !

köpte vetegroddar idag då jag förstått att det är nyttigt och bra för gerbilerna .

jag gav dem ett smakprov och det var mums direkt     Skrattande

är detta något det kan äta varje dag , typ blanda det i deras vardagliga mat , eller ska det endast ges ibland ?

hur funkar det ?     Glad

[Tassy]
0

Vetegroddar är nyttiga smaskigheter, men jag ger det endast som godis.

cecilia34
0

ok , varje dag eller bara några gånger i vecka ?     Glad

Solaika
0

Här åker det ner i burarna i stort sett varje dag :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

ok , då är det ok med en gnutta varje dag .  gott gott     Skrattande

UlrikaD
0

Jag brukar strö lite över maten varannan dag ungefär. De flesta djuren härhemma älskar vetegroddar. Bra för pälsen är det ju också.

Marvelicious
0

de måste jag prova, mina gerbiler är rätt kräsna när det gäller färskvaror, de äter mest bara nötter/frön och dom färdiga gnagarblandningarna.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Vetegroddar är ju inte färskt. Det är ju små flingor. Kommer i sådana här förpackningar.

Du kanske tänker på vanliga groddar som man köper i grönsaksdisken?

cecilia34
0

jag trodde också att det var som gröna groddar först och blev jätteförvånad när de var som de är      Skrattande

Marvelicious
0

ahaa ok :) men hur skulle det va med vanliga groddar, kan man också ge såna?

[Tassy]
0

#9 ja det är nyttigt och gott tycker de flesta :) bäst är förstås kravodlat då det är gnagare som är känsliga.

claire
0

Det enda som duger är mandelspån, de nosar knappt på vetegroddarna. De tkr att solrosfrön är "Okeeej.." men det blir ju så mycket fett för dem, så jag brukar nog köra med mandelspån..:]

Dock äter jag nog mest av mandlarna, så det blir inte så mycket kvar!! :}]

Mvh.

/Linn

Pose-idon
0

#8 Haha jag trodde det med xD

//Elin

cecilia34
0

#11 hihi , det känner jag igen , matte kan inte låta bli att  smaka både på det ena och de andra som man ger till dem . matte smaskar nog lika mycket som dom   Skrattande

claire
0

Hhahah, aa :D
Gjorde "Vetebollar" till mina, ska se om de har ätit ngt av de. Blandade vgroddar med vatten tll en fast smet, och gjorde runda bollar som jag sedan rullade i vetegroddar o mandelspån ;]