Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1040 ggr
LilMoon
0

fy fan fortfarande chockad

Var hamstervakt åt en vän. idag när jag kom hem från skolan så hade hennes hamster trasslat in sig i hamstervadden…

foten var blå och svullen och troligtvis död

har aldrig varit så chockad förut.. panikslagen ringer jag alla som jag känner och försöker få hjälp till slut fick jag tag i ägaren som kom och hjälpte mig..

men hur kan en hamster trassla in foten i detta är ett mysterium.. och jag mår piss dåligt..:'(

av detta fall så kommer jag vaka över mina små gerbiltöser som en hök..

och Förlåt om jag skriver om ett annat djur här inte meningen men ville bara säga att det kan gå fort när olyckan är framme

[Tassy]
0

Väldigt tragiskt, men det är just därför vi här inne predikar så hårt emot dessa produkter. Gerbiler har ännu lättare att trassla in sina långa bakben och sin svans än vad en hamster har.

Stackars liten!

Men är foten bara blå så kan den klara sig. Börjar den svartna och se ful ut så behöver hamstern veterinärhjälp.

LilMoon
0

#1 Första gången jag har sett att en hamster trasslar in sig so rejält knuten var ovanför foten, de var ett rejält piller göra kan jag lova. samtidigt när jag hade panik överde. men hela foten är ledlös men han åt efter vi fick bort den så han fick åka hem nu.

Tur jag inte var borta längre och såg detta kl 2 på natten..

men bevisar att hur sköra våra krabater är..

själv har jag bara gerbiler.. mina småbebisar ska pussa på dom länge idag.:)

Emelie-tex
0

Urs det är därför jag ber alla djuraffärer ta bort det förbannade hamstervaddet, rena dödsfällorna för vår små djur.

LilMoon
0

#3 mjo hon ska kontakta zoo:et iaf och fråga varför dom rekomenderar hamstervadd när de e farligt

iaf så har lille guldis fått somnat in hela foten var död och vetrinären ansåg att han skulle få sova då han had stor chans att få kallbrand

BMEXX
0

uvva.. :'(

// Pabblo

UlrikaD
0

Så fruktansvärt tragiskt när djur dör pga någonting som affärer rekommenderar.

Jag skulle vilja be dig skriva om detta inne på hamster.ifokus också ifall du vill och orkar.

Det är många där som fortfarande inte förstår hur illa det kan gå och tror att det händer inte dem.

97agnes
0

Jag var hamstervakt åt min kompis hamster för ett tag sedan och den dog. Jag fick världens panik. Hon var utomlands och en dag så kom hon till skolan och jag hade inte sagt det till henne än. Så jag skrev ett långt mail till henne när jag kom hem. Och hon blev jätte arg på mig när jag sa det. Men jag ville ju inte "störa" henne på semestern för då skulle hon bli så ledsen. För innan hon åkte så sa hon att hennes hamster betydde allt för henne…

Håller med er att det är dumt att sälja hamstervadd!  Det är fel av många Zoo affärer att sälja dåliga saker. När jag var ny med gerbiler (när jag var 8 år) så lurade dom på mig massa saltstenar, och gallerbur… när jag ca ett tag senare förstod att det inte var bra för dom så köpte jag en heltäckande bur och slängde saltstenarna på direkten.  Dom i affärerna borde ju veta vad som är bra för ens djurGråter

LilMoon
0

#6 visst kan jag skriva det där också och berätta:)

synd och skam att man inte kunde på någotvis göra en protestlista eller ngt dylik gällande detta. Även om vissa anser att de bara var en hamster så är alla stora som små ett liv.

#7 Jo det är hemskt när de händer speciellt "kunniga personal" påstår att man bör ha detta.

Tänk om denna lille krabat var hemma hos henne och hon bara var borta överdagen vilket lidande han hade haft..

men hon vart som tur inte arg på mig mer rasande över affären. detta kunde som sagt hänt hos henne medans hon jobbade..

Må lille guldis springa i sitt hjul i hamster himmlen

hon hade inte ens haft han länge drygt 3 månader.

UlrikaD
0

#8 Jättebra. Jag föder upp guldhamstrar och sådana här historier för jag höra ofta tyvärr. Och det är någonting jag alltid informerar mina köpare om. Men ändå händer det hela tiden.

Ju fler som berättar om vad som faktiskt kan hända, desto bättre. Även om man verkligen önskade att det inte hände alls.

LilMoon
0

#9 kan bero på att dom inte tror att ett fjuttit litet hamstervadd kan skada dom. men hppas fler inser att det är farligt så man slipper smärtan i bröstet av att avliva en sån liten sötsak