Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 763 ggr
MaaariaS
0

Lugna gerbiler

Idag när jag höll på med mina tjejer så såg jag hur lugna dom kommer bli som vuxna,båda satt still i handen på mej och en av dom putsa sej länge och väl.Underbart att jag fick såna mysiga flickorKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

tjoffsa
0

mysigt=) hur gammla är dom?

jag har en gerbil som var jättelugn som liten, men n u är helt galen och vild ;) så det kan ändra sig. Men hoppas din förblir lugn =)

MaaariaS
0

Dom är lite över fyra månader gamla.

Oj hoppas mina förblir lugna då.

southdakota
0

Härligt! Glad

tjoffsa
0

ja men då förblir de säkert lugna =)

Hade en hund förut och som valp var hon en outsider. lugn, ville knappt va med de andra valparna. Men som ungdom och vuxen…ja, hon blev ju aldrig vuxen i sinnet =) Alla trodde hon var en valp då hon var 7 år.

ivanhoe81
0

härligt med så lugna gerbiler

MaaariaS
0

#4  ja jag har en hund som snart bli 7 som dom flesta tror är en valp också, så jag förstår hur din hund varFlört

#5 ja det är jättemysigt att dom är så lugna …och dom har aldrig bitit mej heller någonsin…underbara är rätta ordetKyss

ivanhoe81
0

jag övertog ju 2 gerbiler som högg och bet i fingrarna, men jag förstog varför, de bodde i en miniduna utan tillräckligt med spån inget att gnaga på mer än någon enstaka gång, inget att bädda i keramikhuset som de hade
nu hoppar de upp i handen och äter eller så kryper de upp till axeln och myser, de har blivit så lugna och goa att man nästan tror att man har bytt ut dem, tråkigt bara att de är en bit över 2 år just nu så jag vet inte hur länge till som de lever, de har börjat bli gråhåriga och lite segare än vad de var då de flyttade hit

MaaariaS
0

#7 ja tyvärr så lever dom ju inte så länge.Men va bra att du har fått dom så lugna och trivs så bra,då får dom allt dom behöver.

ivanhoe81
0

precis, de behövde ett rejält miljöbyte. men jag trodde inte att de skulle bli såpass lugna att man skulle kunna hålla i dem utan att de bet en när de var så gamla men jag kan tillochmed kolla tänderna på dem, det måste ju bevisa att de litar på mig rejält

MaaariaS
0

Sådär ja ,nu tog jag upp flickorna igen så började ena flickan mysrysa och somnade i famnen… gosigt på hög nivåKyss

tjoffsa
0

Var kommer de ifrån som är så mysiga???

MaaariaS
0

Dom är köpta på djuraffär ,vill inte skriva tyvärr om det ,men tyvärr är dom köpta på djuraffärFlört

Solaika
0

Man kan ha tur och få tag i trevliga djur från djuraffär oxå. Hoppas att de kommer att vara friska oxå :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

MaaariaS
0

#13 ja det hoppas jag med…

claire
0

Hejsan!

Jag är en tjej på 12 år som just fått sina första gerbiler (har dock haft tamråttor innan). Gerbilerna är inte särskiljt rädda för min hand, men de är absolut inte bekväma med att bli upplockade eller sitta i famnen. Jag har läst att man ska ge dem godis, men de vägrar att äta ur min hand, och kommer bara fram och nosar lite. Jag har provat med rekommenderat godis från djuraffären och dv. kex. Jag kan gräva lite i buren utan att de blir rädda, och klappa dem lite, fast då springer de snabbt undan. Kan det vara "för sent" för dem att bli tama? De är drygt 1 år gamla.

Pose-idon
0

#15 Du behöver inte skriva meddelandet i flera trådar, folk som kan svara och är aktiva kommer läsa det. ;)

//Elin

claire
0

#16 Okej, jag är ny och inte så van vid reglerna, jag ber om ursäkt!

Mvh.

/Linn, 12

Pose-idon
0

#16 inga regler, men blir så jobbigt att läsa allt om och om igen!Glad

Välkommen hit förresten! Skrattande

//Elin

claire
0

#18 Ah, det förstår jag absolut! ;D

Tack!

/Linn