Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 1291 ggr
97agnes
0

Färg på ungarna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ca 3 veckor sedan så föddes 4 st ungar hos mig

Min första kull faktiskt, men nu har jag några "färgfrågor"

Alla är dark eyed utom en som är red eyed, pappan är Red eyed honey och mamman är en dark eyed spotted black, vilken färg är ungarna? Vore väldigt snällt om någon hjälpte mig.

enbartmalin
0

3 augoti varav en är vittecknad.
Den 4de ser ut att vara en vittecknad lilac

Man skriver bara ögon färgen på honey alltså dark eyed honey och red eyed honey. Har du en som i detta fallet vittecknad back så det heter det bara "black spotted/Spotted Black".

Hälsningar Malin

Solaika
0

Black heter patched om den har samma vitteckning som en agouti white spot.

Den vittecknade agoutin ser ut att vara collared. Den sista ser dock inte ut som en lilac.. den är för gulaktig för det.. Har du en bild på bara den?Vad har den för ögonfärg?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

97agnes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den är Röd ögd, här kommer en bild

Det ser ut som att hon är vittecnad, för hon har en svag vit krage och vit svanstipp

(Är dock inte så bra på färger så ni får gärna rätta mig)

Loveofmylife
0

Vittecknad argnete kanske?

Solaika
0

Ja vittecknad är hon nog. Argente eller REH.. Vad har hon för färg på underpälsen?

Does it become a walk?

/Ida

97agnes
0

Underpälsen har samma färg som det är på henne, typ. Så jag tror att det är en vittecknad Argente.

Jag tror att jag har hört någonstans att REH/DEH ser ut som en Nutmeg när dom är små, tycker dock att dom ser mer ut som en DEH för var dag som går, och deras underpels är gulaktig

(Rätta gärna om jag har fel, är inte så bra på färger, och vill gärna bli bättre Skrattande

tjoffsa
0

En argente har grå underpäls, så det är hon inte. Så en REH (red eyed honey) är hon då förmodligen.

Solaika
0

Fast jag tycker allt hon ser lite gråtonad ut.. men det kan ju vara bilden som luras.

Does it become a walk?

/Ida