Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1058 ggr
cecilia34
0

ungarna vanlig mat ?

hur länge diar ungarna ? när börjar de äta vanlig mat , och äter de då samma mat som de vuxna eller behöver de någon speciell babymat i början ?

är det något speciellt man ska tänka på ?

när börjar de dricka vatten ?

Glad

Pilia
0

Jag vet nu inte sånt men jag har för mig att de inte ska ha grönsaker de första veckorna i alla fall.

Hur går det med dem? Har de fjun? Glad

Solaika
0

De diar fullt i minst 2 veckor, många några dagar till. Vid 3 veckor börjar de så smått smaka på föräldrarnas mat. Vid 4 veckor är det inte alltid honorna låter dem dia, men det händer. De äter dock vanlig mat oxå nu. Runt 5 veckor har i stort sett alla honor slutat dia sina ungar.

Ha den vanliga maten i buren så tar ungarna för sig. Mata föräldradjuren/t precis som vanligt. Man kan, om man vill, lägga ner mer av typ havregryn o sånt som är lite mer lätt-tuggat.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

hur är det med vattnet då ? de är två och en halv vecka gamla imorgon , när behöver de börja dricka vatten ? är det när mamman inte diar längre ? 

tack för svaren       Glad

cecilia34
0

ja , de har fått så fin päls nu , de är tre svarta och tre aouti , två har öppnat ena ögat , ser lustigt ut . och de är på språng och bus nu i terrariet , så de är väldigt spännande . kan knappt gå och arbeta     Skrattande

Solaika
0

Se till att sänka vattenflaskan så de kan nå den. De kommer att iaktta sin mor o härma henne.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Beccan
0

#4 Hihi Du får vabba! :D

cecilia34
0

japp      Skrattande

cecilia34
0

tack för råden     Skrattande