Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 985 ggr
Solaika
0

Hur roar ni gerbilerna?

Ren nyfikenhet, vad gör ni för att roa gerbilerna? Eller hur umgås ni med dem kanske är mer rätt fråga.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Jag satsar helhjärtat på bra burmiljö då mina sällan kommer ut. Jag här kartongrör, trälabyrinther, fågelholkar uppsatta, trähus, grenar, rötter, mycket spån, träbroar, hängbroar, kokosnötter, cementkulor, toarullar, vanliga kartonger och säkert något mer som jag glömt…

När de får komma ut så är det åka axel och gosa som gäller.

Gerbilflicka
0

Agility brukar jag pyssla med när jag har tid över. Eller bara släppa dem en stund på ett nytt ställe - soffan varje dag ger ju inte så stor berikning.

Sen ger jag olika sorters kartonger… alltså olika storlekar och olika former. Jag vet faktiskt inte om de uppskattar det eller inte, men jag kan tänka mig att bara ha toarullar varje dag är lite som att äta pizza varje dag - gott i början men långtråkigt i längden.

Jag försöker också byta leksaker till alla så att ingen har samma grejer mer än en omgång och vid städning så får de flesta nya grejer.

På sommaren brukar jag ge gräs och låta gerbilerna gå runt i en kruka som jag odlar något i (t.ex. gräs) så att de får gnaga och gräva på lite naturliga grejer.

cecilia34
0

låter som jättebra miljöer     Skrattande

1 # kan man få se en bild på ditt akvarium tro  ,  det lät väldigt spännande      Skrattande ?

cecilia34
0

jag har en stor lekhage som de får vara ute i varje dag .  där försöker jag har olika saker som , långa rör att springa i och gömma sig i , kartonger , saker att klättra på , gnagpinnar och smått och gott .

bra att få tips på olika berikande saker att ha i buren , man får idetorka emellanåt    Glad

[Tassy]
0
Marvelicious
0

Jag skulle också gärna fixa en lekhage, men jag bor alldeles för litet för det.. Varierar lite annars, ibland får dom bara springa i tröjärmen, på axlarna och så, ibland får dom springa i sängen och ibland lyxar jag till det så dom får springa omkring i hela rummet en stund ;)

Annars försöker jag förstås ha toarullar, tomma äggförpackningar och sånt, fast jag förbrukar ju inte ensam så mycket sånt.. Har jag inget annat kan de få hö och toalett/hushållspapper att boa med.