nakna rumpor?
hellooo. min små babysar är 7 veckor imorgon. fö ca 2 veckor sen märkte vi att de började se lite kala ut på baken… vi trodde de var nån slags ohyra så vi grundstäda allting i buren och alla hus skrubbades rena.. vi försökte få gerbilerna rena åxå… och de ha bytt terrarium nu.. men de blir inte bättre bara sämre.. vår ena tös Nova har snart bara päls på huvudet kvar..
vad kan de ha för fel?? börjar få panik. vill inte att de ska hända mina babysar någå ont… de kan itne vara ohyra för då skulle väl mamman ha någå fel? hon är helt normal…
snälla vet nån så svara!
mamman kanske putsar dem för mycket

låter inte normalt alls!!!
ja tänkte på de åxå. borde ja separera mamman en tid å se om de får sin pälsiga bakdel tillbaka?
få se nu de är 7 veckor nu, om honorna inte ska in till mamman igen så tycker jag att du borde göra det eller sätta dem i delad bur så att de fortfarande känner varandras dofter om du vill ha ihop dem igen
har för mig att om man utesluter ohyra som du har gjort så är det nog överputsning kvar (om jag inte har helt fel)
ja just de.. jo ena e hane och han ha flytta till pappa idag :) ja tror jag skall pröva med att sätta ett litet galler i mitten av buren för jo jag vill ha de samman efteråt.. har redan 3 terraruim kan inte ha 4 :D har inte plats.. men tack för hjälpen hörni :)
det var så lite, lika bra att prova för annars så får man ju aldrig veta
berätta gärna hur det går för dig

Sära inte på gerbiler som du senare vill ha tillsammans.
Ta gärna kort på dem och visa oss!
det blir ju delning men med galler emellan precis som man gör vid ihopsättning ju alltså delad bur

# 8 fast nu är det honor det handlar om(Som jag fattat det), könsmogna dessutom. Jag skulle inte riskera att de skapar revir och inte går att sätta ihop.
Dessutom borde man ju se ganska snabbt på hanen om den blir bättre eller inte. Det är inte så troligt att pappan kommer överputtsa om det nu är problemet.
oki, men jag har delat på honor på detta sätt då det varit lite krångel och sedan satt ihop, de har ju haft varandras dofter och allt och det har gått bra

# 10 alla gör ju som de vill.
JAG skulle inte sära ens med galler imellan, spec inte om det är så att den ena kan vara sjuk.
är den ena sjuk så skulle jag inte ens ha dem i hop utan den som är sjuk i en egen bur men det är jag det

# 12
Det är det värsta man kan göra mot suka gerbiler. Gerbiler skall ALLTID ha en burpartner, spec när de är sjuka. Att sära ett flockdjur från in flock under sjukdom är som att ge dem en knuff mot döden.
visst fan ja blandade ihop möss och gerbiler här sorry
alla 5 babysar är utan päls på rumpan så de är inte bara en.
men jo skall se om min lilla "son" Amadeus blir bättre nu när han bor med pappan

#15 kan du ta kort på dem? Det låter som skabb
borde det inte ha smittat mamman med?? tycker mer att det låter som om mamman putsar bort pälsen
vet inte hur vanligt det är i gerbilvärlden men i musvärlden är det vanligt om honan är understimulerad
jo jag skall sätta in bild så fort som jag hittar kamera laddaren :D min första tanke var just skabb men när mamman inte har någå fel?? det är de som är knäppt 

#18 hur ser buren ut? Har de mycket att göra? Tunnlar, kartonger och liknande? Tänkte´på att vissa djur putsar ju sönder sig själva/flocken när de är uttråkade. Men det låter ju konstigt detta alltså.
de har massor av tunlar och hus och höbollar att sysselsätta sig med så de borde inte vara de.. buren är ett terrarium.. alltså glasväggar. uttråkade borde de inte vara för de finns som sagt massor med toarullor att gnaga på :D och olika trädbitar
#19 det var ju stort sett det som jag skrev i inlägg nr 17