Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 674 ggr
[Gerbilpojken]
0

Hur ska jag blanda maten ?

Hej , 

jag har lite olika slags foder här hemma men vet inte vilket jag ska använda rikigt.. Kan man göra en bra blandning av det hela?

Jag har: Zooman Fullkost smågnagare, Pretty pets hamster / gerbil, undulatblandning, bovete flingor och osötad müsli.

Tacksam för svar!

Pilia
0

Hm, jag känner inte till alla de, men om det finns frukt typ russin i müsslin kan den fortfarande vara söt. Men blanda i allt i matskålen bara och komplettera med grönsaker någon gång i veckan så äter väl gerbilerna det de vill ha.

Men kan gerbiler äta undulatblandning?Obestämd

Pilia
0

Jaha oj, nu läste jag precis från ett annat inlägg - "bra foderblandning" längre ner där till vänster. Kolla där om du inte redan har gjort det Glad

Solaika
0

Peta ihop allt i en stor bytta.. har du honor eller hanar? Tjockisar eller tunnisar? Äldre eller yngre.. har du lite äldre, småknubbiga hanar (eller honor för den delen) så skulle jag vara lite försiktig med undulatblandningen.. annars är det bara att blanda. O russin är helt okej att ha i maten. Du har fått fler bra tips på saker du kan köpa hem och blanda ner. Tex torkade morötter.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Gerbilpojken]
0

Hej igen.

Mina två grabbar är typ 3månader och väldigt slimma i kroppen :)

Solaika
0

Då behöver du inte snåla på feta saker. Överdriv inte heller men du behöver absolut inte snåla.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida