ta en titt på bebisarna ?
idag är bebisarna fem dagar gamla , vågar man ta en titt på dem på då ?
har inte tittat på dem sen i söndags då jag velat låta dem vara ifred med mamman
är så nyfiken 
Lämna dem ifred då mamman har flyttat dem en gång. När de börjar kravla ur boet så kan du börja kika och peta i boet så smått.
Vet att det är sjukt svårt att hålla sig borta haha :P Sist jag hade kull så reste jag bort och lät gerbilvakten ombesörja mat och vattenbyte endast. Då fick de vara helt ifred.

ååh , ja , det kliar i fingrarna att få pilla fram dem och titta . 
men mest är det behov av städning där inne , skulle städa precis ikrokarna när bebisarna kom och men då vågade jag inte det . får sån ångest att se hur det ser ut inne i terrariet nu .
men klarar de sig utan städ ett tag då ? 
ska inte pilla på dem
förresten är det ok att mamman är ute och leker ett tag här och där ? jag tar inte ut henne själv , hon springer ut när jag öppnar
#2 Att mamman springer ut är ingen fara, men du ska absolut inte städa innan bebisarna är minst 3 veckor och kravlar runt ordentligt. Annars kan mamma mus bli väldigt upprörd eftersom hon har flyttat ungarna redan.

ok , jag förstår . jag lyssnar och lyder 
tack för goda råd
Så bra, heja dig! Vet hur svårt det är som sagt
du får gulla desto mer med dem sen, när de är som allra sötast med den fjuniga lilla pälsen och nyöppnade ögon 

undrar en sak till bara , jag hör aldrig att det piper nåt där inne , och då blir jag så nervös att det är nåt fel .
men det kanske inte man hör ?
Det beror på hur väl nerbäddade ungarna är. Är dom mätta och nöjda så piper de inte. De piper mest när de är alldeles nyfödda.
Gerbiler är ju bytesdjur, och pipiga ungar skulle snabbt locka dit rovdjur om mamman lämnar boet, vilket hon ju gör ibland.
Men om de trängs eller blir trampade på eller är hungriga så piper dom såklart, men då ska man nog vara ganska nära buren för att höra.

ok 
nu u hörde jag dem faktiskt kvittra för några minuter sen , första ggn på ngr dagar . ah , vad gott , låter som ljuv musik 
Du ser 
Andas, ta det lugnt och vänta 

Ja , jag vet . Jag är så nojig ?