Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1165 ggr
Peachme
0

Hjälp! Vad är det med Candy?

Candy är en 3 år gammal gerbil flicka som på senare tid börjat bita på sin ena fot. Ett av hennes ögon är jätte stor(ser ut som att det ska pluppa ut) och fått en grå hinna över.

Min lilla syster som är ägare till Candy sa att hon nu bitit av två av sina tår och att man ser benen i foten.

Trots detta så äter och dricker hon bra. När hon springer springer hon på tre ben. När man tar i henne så visar hon inte på att det gör ont.

Hade mina funderingar kring att det kunde vara en hjärn tumör som gör att hon blir knepig i huvudet och äter upp sin fot.

Är inte så jätte duktig på gerbiler så om någon vet vad det kan vara så vorre jag mycket tacksam :)

tjoffsa
0

hon kanske kan ha en tumör bakom ögat. Eftersom hon dessutom har ont måste hon till veterinären för undersökning. Låter verkligen inte bra för henne tyvärr.

tjoffsa
0

eller vadå inte ont? att bita av tår kanske har att göra med att hon inte mår så bra alls. Går hon ensam i bur?

jule
0

Jag har haft samma problem med en gerbil som åt på sin baktass. Efter mycket slit och antibiotika läkte det ändå inte eftersom hon fortsatte bita. Det slutade med att jag fick låta henne somna in.

Jag hade förmodligen låtit Candy somna in men det kan ni och en veterinär bäst bestämma.

[Tassy]
0

Ta henne till en veterinär omedelbart, hon lider svårt. Jag hade också låtit avliva gerbilen förmodligen.

Peachme
0

Tack för svaren

Min lilla syster och min mamma ska åka in med henne till en veterinär på måndag och då blir det nog Avlivning Gråter

#2, Ja hon bor själv, hon hade en burkompis som blev mördad av huskatten 5 april förra året.

UlrikaD
0

Jag skriver inte här inne så ofta, men jag har gerbiler. Om hon har bitit sig så illa att man ser benen i foten så gör det ont! Hon kan ju inte vänta tills på måndag med att komma till veterinär. Det är tre dagar tills dess. Hon kan ju inte lida i tre dagar!

Peachme
0

#6  Det finns ingen möjlighet att få henne till veterinär innan Måndag då närmsta veterinärstation ligger så långt bort att man behöver bil för att komma dit. Hon är som vanligt i buren så hon lider inte på det sätt som du antar. Candy har blivit psykiskt knäpp och skadar sig själv det är juh därför hon kommer att avlivas, klart att det måste göra ont i hennes baktass men inte såpass att hon visar det när man tar upp henne eller på något annat sätt heller.

Måndag kommer bli en sorgens dag……Gråter

[Tassy]
0

Psykiskt knäpp är inte rätt ord, hon har väldigt ont och är desperat över att bli fri smärtan. Det är ett klassiskt beteende hos djur som lider mycket svårt, tyvärr.

Jag förstår att din situation är jättejobbig och frustrerande just nu, men gerbilen behöver omedelbar hjälp. Fråga runt om ingen kan skjutsa dig, grannar, vänner, föräldrar, vad som helst.

Peachme
0

Hon är borta nu  R.I.P. Candy <3

Neoos
0

r.i.p :(

Pose-idon
0

R.i.P  Rynkar på näsan

//Elin

[Tassy]
0