Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1839 ggr
[Lollo-gerbiler]
2010-04-20 22:02
0

Resa???

Hej, jag har inte haft gerbiler så länge, så jag har två frågor.Glad

1. Kan man resa med gerbiler i en bil?Obestämd

2. Finns det rese burar till gerbiler om man ska resa med bil?

PS. Jag brukar åka till släkten som bor lite längre upp i sverige. Oskyldig

atraxy
2010-04-20 22:16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har åkt bil med mina en gång i ca en timme (och sen en timme hem) och det gick bra, jag tror dom sov under hela bilturen. Vet dock inte om det finns någon tidsgräns på hur länge dom kan åka bil.

Jag hade en dunabur som stod i baksätet som dom åkte i men det finns ju transportburar i olika storlekar som man också kan använda.

Dock råder jag dig att undvika transportburar i stil med denna eftersom det är väldigt lätt att klämma något när man stänger locket eftersom dom gärna inte sitter still när dom sätts in i den. Råkade själv klämma en av mina gerbilers klo vilket var ganska obehagligt. =/

[Lollo-gerbiler]
2010-04-20 22:26
0

Okii! Tack så mycket!!Glad Jag ska nog köpa något.Skrattande

[Tassy]
2010-04-20 23:04
0

Ja man kan resa med dem i bil, på bussen och med tåg, bara det är tillåtet att medföra djur och att gerbilerna är väl skyddade mot värme/kyla och oljud.

Transportburen på bilden skulle jag inte heller använda då det ser ut som en aladino mini, men bara för att den är så liten. Jag använder aladino medium, den som är en storlek större alltså. Det är inga problem att sätta ner gerbilerna och stänga locket varsamt utan att klämma djuren. Man får helt enkelt se sig för.

southdakota
2010-04-20 23:11
0

1. Ja, det kan man. Som mest har jag rest med dem 50 mil på ett dygn, både tillbakavägen och ditvägen medräknat. Glad

2. Ja, det finns lite olika sorters modeller. Du kan antingen köpa en sk. faunabox, som egentligen är tänkt för reptiler. Eller någon modell anpassad för hamstrar. Flört

[Lollo-gerbiler]
2010-04-21 20:55
0

Ja tack för alla svar!!!!!!!Glad Jag ska kolla lite vad jag hittar, om vi ska resa någon gång.