jasper ( hane ) har blivit mamma
jasper har blivit mamma !!!!!!
min hane , som jag köpte honom i tron att det är , har blivit mamma !
blev totalt chockad när jag hittade en liten röd macaron med ett ben alldeles innanför ingången på huset idag när jag skulle städa hos dem .
och jag som nyss sammanfört jasper och alfons , tre månader , med varann .
ska jag titta snabbt hos ungarna och se så att alla lever och sen låta dem vara ifred ?
och hur länge ska jag låta alfons , pappan , vara kvar hos mamman ?
ska jag ge mamman någon speciell mat , är tacksam
för GODA RÅD 
När ungarna är ca: 6 veckor kan du sätta grabbarna med pappan och mamman stannar med flickorna. hon kommer sedan få en kull till men du hjälper den hona du har kvar med henne att ta hand om dem. Man bör inte hanter dem första dagarna. :)
Ge henne lite extra protein, typ vetegroddar eller äggpulver. 
//Elin
Extra proteiner är det man kan ge, typ laktosfri pannkaka, kokt ägg eller äggfoder och sådär.

ok , jag ger henne , känns helt konstigt att kalla henne det när man i ett halvår har henne för jasper
äggpulver .
har precis kollat dem försiktigt bara att alla lever och mår bra och de gjorde de
och de är sju st !!
oj wow, vilken bebisbomb haha 
Oj, det var inte lite det! 
//Elin

ja , jag är helt omtumlad ! men tycker samtisdigt att det är helt fantastiskt . att alla de har fått plats ! 
så om sex veckor så finns det små gerbilbebisar till nya matte att finnas i göteborg 
Finns det stamtavlor på föräldrarna?

Vet hur det känns.. det va så jag halkade in på avel :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

# 8 ok
ja , hjälp !
# nej , det finns inte stamtavla , mamman köpte jag i djuraffär för att " rädda " henne därifrån och de sa då att hon är en pojke , och jag själv tycker det jättesvårt att se om skillnaden . så jag visste inte . alfons hämtade jag hemma hos en tjej som också hade fått ungar på samma sätt , hon hade också fått olika kön .

haha först har man en/två gerbiler i en bur, sen nästa dag är det 8/9 på en gång stor skillnad.. hahah ;D

japp !