Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 633 ggr
[JaninaB]
0

2 frågor

tjena. jag har 2 frågor :) vi har då 2 kullar de är 4 veckor imorgon. fråga nummer 1 är varför har babysarna så lite päls på rumpan? de har jämn och fin päls på "övredelen" men rumpan är nästan helt bar, alla är de och de är 5 :)

fråga nr 2! när man man sätta ihop ena babyn med sin pappa som varit ensam sen ungarna kom till? av 6 babysar kom med tur åtminståne en pojke… nu är han då 4 veckor och undrar när man kan sätta han med sin far :) gillar inte att pappsen är ensam så mycket! när är det okej?

Emelie-tex
0

Ja du varför de har lite hår på rumpen vet jag inte, mina som är ungefär lika gamla har päls på hela kroppen. Putsar mamman kanske sönder dem? Eller är det ågot trångt hål som skaver när de går in?

Kollat efter ohyra?

Jag skulle vänta tills bebisen var åtminstonde 5,5 veckor. Min kommer få flytta in till peppsen när han är 6 veckor.

[JaninaB]
0

nej ohyra är det inte. kan vara att mamman vill tvätta dem lite för mycket.. de ha fått ett 120 l terrarium nu så de ska ha lite mera space. före var de i ett 60 l men de ha gått bra så länge de är små :) moster och kusin flyttade till 60 l.

Jo jag hade nog tänka vänta någon vecka till före jag sätter Amadeus med pappsen, undrade bara när det är vanligast :)

Tack för tipsenFlört