Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1652 ggr
[Djurlinnea]
0

Hur ska jag fota?

Hade inge att göra tills jag kom på att jag kan fota mina gerbiler :) Men då kom problemet upp=Det är ju så tråkigt att fota i buren…Funderar på att fota i badrummet (men det är tråkigt där…Inga leksaker och så…) eller på Kökssoffan (där finns inte heller leksaker).Så kom med lite tips på leksaker (inte toarullar och kartonger)  som går fort att ta fram/bygga ihop :) Tacksam för svar =)

Solaika
0

Jag tycker inte det är nödvändigt med leksaker.. när jag fotar gerbilerna vill jag ha ganska rena ytor eftersom det är djuret i sig jag vill ha fokus på.. o tro mig, det är INTE lätt att få dem i fokus.. o det blir ännu svårare om de har saker att krypa runt bland.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Djurlinnea]
0

#1 okej,tack! =) Haha jag har provat i badrummet och där är det svårt…

Solaika
0

Jag brukar använda mig av en begränsad yta.. ett bord eller kanske en stol.. se till att det inte är för hal yta bara så de halkar av.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Djurlinnea]
0

okej =) ska försöka :) Bilder kommer upp ikväll =)

[Underground]
0

Jag brukar ha en kontorsstol, sen lägger jag en filt över ryggstödet och över sittdelen. Sen "viker" jag in filten så att det blir som en kant/vägg på sidorna och bara en öppning där jag sitter och fotar. Svår förklaring men det fungerar jättebra för mig och mina gerbiler Glad

[Djurlinnea]
0

#5 smart ide =D

[Djurlinnea]
0

Snart kommer det en bra bild som jag fick :) Batteriet tog slut så han inte fota så mycke ;0

[Djurlinnea]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tinki kan faktist "vacker tass" <3

[Underground]
0

#8 Så fint!

southdakota
0

Jättegullig! Kyss

[Djurlinnea]
0

#9 & #10 Tack =)

Pose-idon
0

#8 Aww! :)

Själv tycker jag det är lättast att fota dem i buren. Men ibland gör jag även en "fotostudio" med gerbilerna och då har jag ett vitt lakan över en stol. Glad

Lycka till! ^^

//Elin

tjoffsa
0

va fin hon e  =) var kommer hon ifrån?

[Djurlinnea]
0

#12 Jo det är klart :) Dom är ju tryggast i buren och man får fram sötare bilder typ om dom gräver eller sover eller sånt :D

#13 från Norrskenets :)

atraxy
0

Jag vet faktiskt inte om jag föredrar att fotografera dom i eller utanför buren. Å ena sidan så är det lättare att få närbilder då dom sitter mer still i buren än när dom är utanför men utanför kan man ha mer kontroll på vad som ska vara med i bilden.

Personligen så tycker jag att när jag fotograferar dom utanför bilden så tycker jag att det är lite kul med "rekvisita" eftersom det då händer lite mer i bilden. Jag tycker det är kul att stoppa ner dom i en burk eller en liten kruka eller något annat roligt som lämpar sig. Glad

Men förutom det är det snyggast med rena ytor tycker jag. Vill gärna att bakgrunden och underlaget är i samma färg också så att det blir som en liten fotostudio. =)

#5 Det var en riktigt smart idé!

#8 Va söt den är och bilden är jättefin! =)

[Djurlinnea]
0

#15 tack =)

Neoos
0

Jag har en bra idé jag brukar köra med.

Ta fram en glas skiva och sätt den på en liten ''upphöjning'' så man kan även fotografera under glas skivan, då kan man fota gerbiler underifrån när den går på glas skivan och bilderna blir riktigt awesome :D

[Djurlinnea]
0

#17  Det blir säkert riktigt coolt :)

[Underground]
0

#17 Det har jag också gjort, men det slutade med att de halkade av. Blev lite för halt men som tur var gick det bra! Tungan ute

atraxy
0

#17 Det var en rolig idé. Ska prova det nästa gång jag ska leka gerbilfotograf Skrattande