Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1032 ggr
jessica92
0

Håller på att dö?! :(

Min ena gerbilhona som blir 3 om några månader har inatt plötsligt blivit riktigt dålig. Hon ligger med ögonen stängda och svänger endast på sig ibland. Hon har varit pigg enda tills igår kväll då jag märkte att hon låg på ett avskillt ställe från de andra gerbilerna och inte kom fram när jag bjud ut lite gott till dem. För en månad sedan hade hon diarré i typ en dag och var då också trött men det gick om av sig självt, kan det ha något samband? Börjar nästan tro att det kan vara något fel på hennes mage, den känns inte hård men däremot väldigt mjuk och uppblåst. Tycker så synd om henne och vet inte vad jag ska ta mej till, någon som har några snabba och kloka råd??

[Tassy]
0

Det låter allvarligt, ta henne till veterinären akut, annars finns risken att hon lider till döds i sina plågor. Hon behöver medicin, snabbt.

jessica92
0

veterinären sinns inte i närheten på fredagar närmaste veterinär finns 80km bort… om det har något att göra med magen så har det inte kommit akut utan den har blivit större under några veckor, rund har hon nog alltid varit…

[Tassy]
0

Det spelar ingen roll om det har kommit akut eller inte, så är hennes tillstånd kritiskt och hon behöver akut vård om hon ska ha en chans att överleva.

Nessis
0

ja jag tycker åkså att du måste till vetrenären snabbt annars kan det vara för sent!Förvånad