När städa buren?!
Som det är nu byter jag bara för syns skull, för att man ska, det är fortfarande rent o luktar bara spån. Känns ju lite tokigt måste jag säga. Hur bestämmer ni när det är dax att byta?
Tja… Luktar gör det väldigt sällan, brukar städa då jag känner att det behövs och har gått några veckor, just för att det ska vara hygienskt för gerbilerna. Men det är aldrig så att jag känner att nu måste här städas som det kan bli med vissa andra djur annars. Men som sagt det dröjer att bra tag innan det börjar lukta. (Såvida det inte finns ett gammalt, välanvänt sandbad i buren.
)

beror på storlek också på terrariet, men jag brukar städa var fjärde vecka ungefär till mina terrarier och de är 200 - 360 l , det brukar vara lagom . fast de luktar inget ändå 

När det börjar bli dammigt i buren.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag byter en gång i månaden, rent eller ej. Jabba som bor på papperspellets just nu får rent ca 1 gång i veckan.

#4 Vad glad han ska bli när han får spån igen då :)
Does it become a walk?
/Ida
Haha ja verkligen. Han protest"kastar" pellets åt alla håll och surar i sin lerkruka =)
Oki, då fortsätter jag med städandet "för syns skull";). O det ser ju mycket trevligare ut efteråt när alla kartongbitar är borta ;)
Tillägg: Buren är ca 300 liter så en gång i månaden passar nog :)

#6 inte lätt att vara en liten Jabbaknäppis :)
Does it become a walk?
/Ida