Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 601 ggr
[Koppsal]
2010-04-02 18:52
0

Panik attack

Min lillebror (6) gav gerbilerna ett litet smalt rör från aluminefolie som satt på förut. Sen råkade jag skrämma dem när jag kom utrusande ur mitt rör och min minsta (melon) flög in halvt i röret och fastnade. Jag tror att vi båda fick panik där.

Jag kund eint ekomma på vart röret kom och sen så hade hon ju fastnat så…

Röret var ganska långt så jag tänkte att jag kund eklippa av lite av röret och sen föröska dra isär det. Men röret var ganska tjockt och var svårt att klippa i men tillslut gick det. sen rullade jag upp röret. pappersrören är ju rullade till ett rör av sånt där papper.

Sen fick jag ut henne. hennes päls var rufsig och hon hade panik. jag släppte genast in henne i buren. ser nästan ut som höger framtass är lite.. jag vet inte ens hur jag ska beskriva det. den ser inte så bra ut. men svårt att se om hon belastar det eller inte. hon tvättar sig och så med tassen men just när hon går ser det lite hackigt ut. ska av vakta lite och se om detär så att vi behöve råka in till vet. imorgon.

Min lillebror fick en utskällning och får int elägga i fler rör. jag däremot är fortfarand eorolig. :S

[Tassy]
2010-04-02 22:51
0

Ash ja, dessa rör varnar jag öronen av folk för. Större gerbiler kan fastna med huvudet och kvävas.

Tur att det slutade gott!

Angående tassen så kan den ha blivit klämd och svullen, vilket bör ge med sig på ett par timmar. Håll koll. Tyvärr kan vetten inte göra mycket om det skulle vara brutet, sådant får självläka, samma med stukningar och sådant. Skulle det vara ur led däremot så kanske de kan fixa det.

Pose-idon
2010-04-03 00:44
0

Ush då, låter hemskt! Rynkar på näsan

//Elin

[Koppsal]
2010-04-03 00:56
0

#1 nu verkar det funka som vanligt så jag antar att det var en liten stukning. men guud avd rädd jag blev. tur att hon inte vuxit klart än då. <3

atraxy
2010-04-03 06:31
0

Usch..tur att det ser bra ut igen!

[Koppsal]
2010-04-03 12:09
0

#4 ja men precis.

ivanhoe81
2010-04-03 18:59
0

de rörena är ju till och med för små för möss om det inte är pygmemöss såklart, mina gerbiler brukar få dem av mig ändå fast efter att jag klippt upp det, jobbigt att klippa men då får de lite mer motstånd att gnaga på dem än mot vanligt papper

[Koppsal]
2010-04-03 21:47
0

#6 ahh så kan man ju göra.

ivanhoe81
2010-04-03 21:58
0

jag tänkte att jag kunde prova och mina gnager upp en sådan rulle ganska fort

1 äggkartong (för 18 ägg) tar nog inte ens en halvtimme innan den är försvunnen