Vad sysslar dom med? hjälp
Jag förstår mig inte på mina gerbiler alls! (honor) De luktar varandra på baken och de båda juckade innan på varandra. Nu har dom börjat med att de skrämmer varandra kan man säga, typ luktar varandra i baken eller så går den ena fram till den andra och då springer dom eller hoppar högt. De springer efter varandra vid vissa tillfällen men annars så "skrämmer" de varandra bara :S Förstår ingenting? Är de ovänner eller? De båda tycker om att sova vid ett hörn, det är oftast där de "skrämmer" varandra osv…
Snälla kan någon förklara för mig? 

skrämmer varandra låter konstigt . Hur beter dom sig då?
tror mer att båda brunstar =)
Sover de i var sitt hörn?
#1 Man kan säga att de beter sig som att de vill para sig men båda är honor, sen samtidigt så vill de inte vara ens i närheten av varandra. Vad är "brunsta"?
#2 Ja de sover oftast tillsammans ihopkrupna till små bollar, men ibland så sover Valentine (som hon ena heter) i deras trähus och Bonnie (den andra) sover vid hörnet.

När honor brunstar. Är villiga för parning brukar detas instinkt vara att vända ryggen mot den andra och lyfta på baken, Det är en signal om att hanen ska bestiga honan. Det är då din hona rider på den andra. DVS är troligen att båda brunstar samtidigt. Har det betett sig så varje kväll eller nån kväll i veckan?
#4 de har inte gjort något nu sedan igår, vad jag har sett då. Men de gör inte det varje kväll vad jag har sett.

då skulle jag nog tro att dom brunstar eller att den ena honan visar Dominans..absolut inget onormalt, så du kan nog va lugn =)
#6 okej :) Får hoppas att de slutar snart med det då ^^ Kan ju inte göra så mycker mer. Jag undrar om du vet något ställe nära kristianstad som säljer terrarier? Jag har letat i 1 månad nu men hittar ingen. Bara akvarier, har även kollat blocket.se :/
#7 Har du kollat djurannonser-sidan här på iFokus?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

vet ett ställe där de säljer terrarier som jag själv nångång funderat på att köpa om jag har vägarna förbi…i Malmö dock..vet inte var kristianstad ligger direkt