Pyjamas(Opossum)
Nämen vad söt! Tyckte om bild nummer 2 när han äter, han ser så glad ut där :)
#9 Om du bara visste vad han åt på ;)
Hälsningar Malin
Han är så himla fin den lille krabaten!
Tack Sara ;) Pyjamas skickar en släng puss!
Hälsningar Malin
aww 
Guuuuuud så söt,liknar en näbbmus!
Han är verkligen jättesöt :)

Gud va söt !!!! *kär*
har inte hört talas om Opossums eller ör de så dom heter? va är de för gerbiler?
Söt han är! :)
//Elin
#16 Opossums är inte Gerbiler. Opossums är opossums, just denna opossum är en Short-taild opossum. På svenska Näbbpungråtta.
Hälsningar Malin

# 18
Okej, men hur vanliga är dom?
Trodde att de va en slags gerbil då de finns olika gerbilraser.. men tänkte nog lite snabbt där då jag skrev det då de inte kan vara en annan "ras" än tex. mongolisk gerbil för den va o olik o inte hete någe med gerbil :P
va nog lite trötter då jag skrev det :P
Det finns olika arter av gerbiler, men inte olika raser.
Ska man vara petig så är våra mongoliska gerbiler inte ens gerbiler, de är jirdar :P de borde hete mongolisk jird, inte gerbil. Gerbilerna har ett eget släkte.

han är ju för go och fin ! verkligen väldigt fina bilder 

Aha okej, då har man fått veta någe nytt ;) Men de finns ju typ egyptiska gerbiler eller vad dom heter så dom är oxå en slags Jird?
#22 Egyptiska gerbiler är riktiga gerbiler, Gerbillus gerbillus. 
Nä men gud Malin så avis jag blir! Honom hade jag helt missat, är ändå inne på exotiska djur ganska ofta (men han kasnke inte har någon tråd där?) Har funderat på oppossum förr, men jag har absolut inte råd med mer djur just nu…
För att förtydliga lite så är oppossums inte ens gnagare som gerbiler, utan ett pungdjur och är t.o.m närmre släkt med tex kängurur och koalor! Och den lilla söta flygpungekorren på min Avatar :D
Spelar den kortsansade opossumen död som den nordamerikanska?
#24 Jodå, han har trådar inne på exo.
Vem förtydligar du för?
Nej han spelar inte död.
Hälsningar Malin
Va söt. Hur är de som husdjur? Dyra? Svårtsköta?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#26 För det första får du nog inte tag på någon tillsalu i sverige.
Det är inga keldjur men går att få hanterbara. Jag anser dom är lätt skötta men jag har också en hel del djur att jämföra med.
Kostnad om import inte räknas med mellan 500-1000kr.
Hälsningar Malin
#27 Tack.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#28 För mer fakta kan du googla short-taild opossum :)
Hälsningar Malin