Hur många i samla?
Hur många gerbiler tycker ni kan leva i en 130 L samla låda från IKEA? 2? 3?
Bredd: 79 cm
Djup: 57 cm
Höjd: 42 cm
Jag har glömt var jag läst hur mycket gerbiler gnager och hur lätt de tar sig upp i bokhyllor (jag vill veta hur sannolikt det är att de tuggar sönder böcker, sladdar och lister).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Attans, fel kategori. När jag försöker flytta inlägget står det att jag måste logga in fast jag är inloggad.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

2 st skulle jag säga.

3 är okej eventuellt även 4 om de inte är så stora och om det är hanar. Men bäst är 2, max 3.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
3-4 st, inte mer.
har haft 3 i en sådan, funkade bra :)
Ja de ganger ju en hel del men brukar itne gnaga på så mycket när de är utanför buren (inte mina iallafall). Dock är sladdar lätta offer ;)

Max 2 om det är tjejer, 3 eller MAX 4 pojkar. Jag har inte mer än två i en 130 samla
Tack för svaren. Jag skulle helst vilja ha 3, så att de får roligare, men kanske 2 är bäst.
Jessica Jones (2015-)

#7 3 går bra
Does it become a walk?
/Ida

max 2 tycker jag med , fast helst ingen . jag gillar inte samlalåda 

Samlan är smidig om man inte har möjlighet att ha eller tillgång till att få tag på ett akvarium. De är dessutom billigare än akvarium. Så jag tycker de är utmärkta alternativ och ger ett helt okej hem till 2 eller 3 gerbiler.
Does it become a walk?
/Ida