Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 636 ggr
Pose-idon
0

Nån som har ett tips?

Jag försöker para 2 av mina gerbiler. Tyvärr fattar inte hanen hur han ska "göra".

Nån som vet hur man kan göra?

Ska jag ha dem tillsammans tills han fattar eller ska jag prova med hans brorsa? (som fått ungar tidigare). Dem är rätt lika i temperamentet.

//Elin

tjoffsa
0

jag vet precis hur det är med trögstartare. Jag hade tålamodet och vänta tills hanen fattade. Tog typ 1 timma.

Pose-idon
0

Jag hade dem tillsammans 2 timmar igår och typ 45 minuter idag. Men ingenting, kan det vara att honan inte brusntar, för var helt säker på att hon gjorde det. :S

//Elin

tjoffsa
0

om han gåpr mot henne och hon vänder å lyfter på baken så brunstar hon. De ser man tydligt. Annars gör hon nog inte det.

Pose-idon
0

Nej då brunstar hon väl inte… *suck*

För testade en gång med brorsan och han gjorde inget heller. Får vänta 1½ vecka.

Var säker för när jag testade så verkade hon brunsta. Fast om jag tänkt så borde jag tänkt på att hon är rätt extrem när hon väl brunstar, hänger i taket och tittar på en i 5 timmar i sträck typ. Ska upp direkt. Tungan ute

//Elin

isafisa
0

Jo lilla gumman har ju sin pappas fasoner för sig när hon brunstar ;) Men ja, ha tålamod så fattar han nog när det väl verkligen gäller :)

Pose-idon
0

#5 Leighton gör så med ibland! Tungan ute Men det verkar gå i släkten, mamma, farmor, farsmoster och morfar! Oskyldig

//Elin

[Tassy]
0

Hon kan ah gått för långt i sin brunst då du tyckte att hon brunstade, då är de inte intresserade förren nästa brunst Flört

Pose-idon
0

#7 Jo, så kan det ju va också. Tungan ute Får ändå vänta 1½ vecka innan jag kan försöka igen.

//Elin