kan jag ha detta i buren?
Den bör gå bra att ha i buren. En del köper ju vinställ i trä och liknande och stoppar i burarna så 
Om den är impregnerad skall du inte ställa in den.
hur vet man om den är impregnerad? 
impregnering är typ för utomhusbruk… antimögeltjosan, brukar finnas på altaner och grejor ;)
hmm okej, men ett litet kryddställ, tror ni den är det?
Nej, den är högst troligt lackad. En del lack är väl inte så bra för dem att tugga i sig, men jag tvivlar på att denna skulle vara farlig för dem.
Detta ser ut att endast vara lite lack så tror knappast heller det är någon fara!
Annars är det väl bara att slipa den lite med sandpapper :)
Emma

Det är svårt att se vilken storlek hålen har på bilden, men se upp så inte gerbilerna fastnar. Man brukar ju avråda folk från att köpa hus med runda fönster t.ex. av den anledningen. Men allt beror ju på hur stora hålen samt dina gerbiler är :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#9 Med tanke på att det är ett kryddställ kan man nog lätt gissa att hålen är tillräckligt stora 

#10 Haha den biten missade jag :P
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
lätt hänt 
att den är lackad det ser man ju på bilden (blänker väldig) och verkar vara väldigt slät (på det sättet som lack gör, lite svårt att förklara)
slipar du bort lacken är det garanterat ingen fara, mina gerbiler som jag haft har fått leksaker och bord som är gjort av stavlimmat furu (som jag köper från biltema)