Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 4983 ggr
Charlie2006
0

Hö till gerbil?

Som rubriken säger, kan jag ge hö till gerbiler?.

Då jag varit iväg och köpt hö till mina zebramöss som kommer till veckan, så undrar jag om gerbilen jag har hemma också kan få lite hö? Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Pose-idon
0

Dem kan ha det, men se upp för löss och annat ohyra. Men det är inte livsviktigt men gerbilerna brukar gilla att gnaga på det. Flört

//Elin

Neoos
0

Jag har precis börjat gett hö till mina gerbiler, dom ääälskar det :D

Nougat
0

Hö är ett jättebra förslag!! Skrattande

Charlie2006
0

Vad bra Glad, då ska nog pojken få lite hö ikväll.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Strumpa
0

En av mina stack sig i ögat på ett höstrå en gång och det var inte alls roligt, tog sin tid att läka. Så håll lite koll om ni ger hö är mitt råd.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Neoos
0

Har aldrig hört att den gerbil har stuckit sig i ögat förut, jag tror att det är lika stor chans att en gerbil sticker sig i ögat som om en kanin skulle göra det.

Skönt att det läkte iallafall Glad

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hö kan vara väldigt bra sysselsättning, men så även papper och kartonger.

Dock anser jag att räddslan för ohyra är lite väl manisk i djurvärlden, jag har aldrig haft problem med ohyra bland djuren. Risk finns så klart, men den är inte speciellt stor.

Ett fint hö-bo:

Hälsningar Malin

Charlie2006
0

#7 Va mysigt det ser ut Glad, jo papper, kartong och toarullar får han så att det räcker blir över Flört.

Min hemsida

//Frida

Strumpa
0

#6 Det är ändå en väldig skillnad på kaniner och gerbiler och vad de gör av höet, men jag förstår din poäng.

#8 Menar absolut inget illa, men finns det någon anledning till varför du bara har en gerbil?

/Sanna

Charlie2006
0

#9 Hans sista kompis dog för ca 1 månad sen av åldern, då jag inte äger han så köper inte jag en kompis till han. Passar bara han för att ägaren blivit mamma för ca 2 veckor sedan. Men vet inte om han får bo kvar här eller inte. Men kan förstå varför du undrar, ingen fara ;).

Min hemsida

//Frida

Strumpa
0

#10 Hehe okej :) Skönt att du förstod.

/Sanna

atraxy
0

Mina två älskar hö, speciellt den ena. Hon blir helt tokig när där kommer ner hö som hon kan gnaga itu.

Dock är dom lite kräsna om vilket hö som dom vill ha, hade från början hö som vi hade köpt ifrån en djuraffär som nog kom ifrån en lokal bonde och det höet gillade dom väldigt mycket. Sen köpte vi en påse hö ifrån vitakraft som dom inte alls var så glada för, det kunde ligga ett bra tag i buren innan det var söndergnagat. Men nu har dom lokalt odlat hö igen och dom älskar det! =D

Solaika
0

Jag har hittat träull i djuraffären. Det är kanon att ge dem. De älskar att härja med det och gnaga i småbitar och det är mjukare än hö. Dessutom allergifritt för mig som är hyperallergisk mot hö.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

cecilia34
0

#13 aldrig hört det förut . får kolla efter det nästa gång   Glad

mina tycker också om sitt hö och det är en väldigt bra sysselsättning plus att dom boar mycket med det    Kyss

Neoos
0

#13 jag tycker det är kul med att testa nya saker till gerbilerna så jag ska kolla efter det nästa gång jag åker till djuraffärenFlört men är det dyrt?

Punkten
0

#14 Man läser så mycket om gerbiler som boar osv, våra äter i stället upp allt som vi lägger ner till dem och gräver in sitt lilla trähus eller sover i spångångarna upptryckta mot glaset :p

ingen heminredning här inte ^^

Charlie2006
0

Pojken älskar sitt hö som han fått Skrattande och att gömma sig under Flört.

Min hemsida

//Frida

chokladfudge
0

#9 Det är inte så stor skillnad (jag har haft kaniner förut) Kaniner liksom gerbiler strimlar, äter och boar med höet. Enda skillnaden är att kaninerna kräver mer hö, måste ha hö och äter upp en större procent av höet än vad gerbilerna göra

cecilia34
0

# 16 heminredning   Skrattande  hihi roligt

Solaika
0

#15 Tror jag gav 25:- eller nåt sånt för en påse. Inte är det jättebilligt.. men har man inte massor med djur så kan det vara värt det :) Jag har 19 gerbiler men köper det ibland ändå ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Neoos
0

#20 okej ;)