Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: beteende-temperament
Läst 1027 ggr
Neoos
0

Kissar i matskålen

Alldeles nyss så fyllde jag på med ny mat i matskålen, direkt efter så kommer ena gerbilen upp dit och sätter sig i matskålen, men ignorerar maten och sätter sig och kissar över allting istället! _dom har en hel bur att kissa i… men hon väljer matskålen…? x)
_

Brukar gerbiler göra såhär? Finns det något jag kan göra åt detta så hon inte gör det igen? hon gör inte alltid såhär men det händer ibland.

Pilia
0

Haha oj då. Kanske de använder just den skålen för att kissa i. Försök med en annan skål eller lägg maten på spånet bara, så får vi hoppas att de inte kissar där med Glad

Neoos
0

Har ingen större lust att byta skål för den jag har nu är så stor och bra Flört

jag lägger mat på spånet ibland, men dom gräver ju bara över maten oftast… la märke till nu att sandskålen var visst nergrävd, såg hon då matskålen som en andra toalett kanske?

[Tassy]
0

Lägg maten i spånet Tungan ute att dom gräver över det är som sig bör, det är en naturlig instinkt. De gräver fram mat när de är hungriga Flört

Neoos
0

okej får väll testa det dåTungan ute

cecilia34
0

jag blir så orolig när matskålen är full av spån att de inte ska hitta maten och kunna äta sig mätta , så matte kan inte låta bli att vara där och " städa " maten titt som tätt .  fånig man är     Glad  ska försöka att inte göra det i fortsättningen

[Tassy]
0

#5 Fniss Cool dom är så söta när dom sitter och bökar och sprätter fram maten. Gräv ner den nya maten direkt under ett tunt lager spån och sätt dig och kolla, jag lovar att dom hittar.

Neoos
0

#5 haha ja sådär är jag också, såfort något spån eller liknande kommer i matskålen såvilljag dit och pilla x)

#6 Något jag ska testa ;)

cecilia34
0

# 6  det ska jag testa      Skrattande

atraxy
0

Håller med Tassy att dom är riktigt söta när dom gräver omkring för att hitta maten. Flört Brukar själv sprida ut "det gamla" torrfodret i spånet när jag lägger i ny mat till dom. Skrattande