Kan jag ge henne det?
Tja,
Jag håller på och tänker ut julklappar åt min gerbil (ska antagligen köpa två till efter jul)
.
Kan det vara farligt att ge sådana kartonger som det är färg tryck på? t.ex. skokartonger, hårfärgskartonger eller kanske till och med wellpapp. Hon sväljer ju inte de mästa utan gör bo utav det.
Tack i förhand.
MVH Berg
Ja, det går bra.
Jag ger mina alla möjliga sorters kartonger, både färgade och ofärgade. Kanske är lite nojig men det känns nog lite riskabelt att ge dem hårfärgskartonger dock. 
Det går bra, utom som Veronika säger hårfärgskartonger. Lukta i dem, det finns kemikalierester däri 

Hårfärgskartonger går fint så länge ingen av vätskorna runnit ur men då går det heller inte att färga håret
! Det luktar inget i de jag använt. Tjocka o bra med lite tuggmotstånd!
Alla kartonger jag hittar använder jag så länge de är fräsha o rena. Någor som jag la in till King när han fick ett "jag måste slakta vattenflaskan-ryck"var en tom ren karemellkungen-påse. En sån man lägger lösgodis i. Snacka om att han hade o göra! Jätte kul både för honom och oss
! Ska försöka skaffa lite bruna små paperpåsar…ser ut som om påsen lever.Haha Verkligen bra om man vill distrahera ett tråkigt beteende!

Tack så jätte, jätte mycket 1# 2# och 3# 

Med våra illrar som inte är 100 % på lådan får vi så otroligt mycket tomma hushållsrullar som vi ger gerbilerna :p