Kull på gång, klantigt..
Min hane som bott med en hona tidigare bor nu med en annan hona. Jag trodde inte att de skulle para sig då han visat sig helt ointresserad av den förra honan när hon brunstade. Men tydligen var hon inte snygg nog bara! I lördags kom vi hem på kvällen och då var det full fart på paret.
Ingen kull jag vill ha men ändå behövd. Har liksom två gerbiler som behöver varsin kompis + att föräldrarna ska ha varsin. Kommer alltså sära på paret dag 20 ungefär.
Ingen av ungarna kommer gå till avel vad jag känner nu. Pappan är ju zoo-djur, även om både han och hans bror är mysproppar på hög nivå. Mamman är ingen topp-hona men är trevlig på ett mer livsglatt sätt ;) Tycker ändå att de kompletterar varandra bra så ungarna blir nog bra sällskapsdjur iallafall :) Kommer utvärdera ungarna och se om jag har rätt ;)
Men som sagt, man lär sig med tiden ;) Är ingen katastrof med den här kullen då mamman har bra bakgrund ändå. Dock skulle jag helst gå tillbaka i tiden och skippa en här kullen.
Hanen är 2½ år och honan är under året (ca 9 månader vad jag minns) så är ingen ålderskris heller.
Vad jag vet kommer det DEH ungar, kommer säker någon som är vittecknad också.