Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 2124 ggr
DebbieH
0

Sand som bottenmaterial..?

Hej,

Jag har funderat på att ha sand som bottenmaterial hos mina gerbiler eftersom dem i det vilda lever i öknen , men jag funderade på, hur ska man städa?? Kan ju bli väldigt svårt, i så fall måste man ju tömma allt och det är ju jätte dyrt att fylla på nytt varje gång man städar.

Någon som har kommentar eller lösning på detta?

Tack/ Debbie :)

Solaika
0

Det här är ett ämne som har diskuterats här förut. Vet att det va nån som gjorde nån blandning av sand o nåt mer.. men jag tror inte riktigt på det själv. Gerbiler behöver kunna gräva gångar vilket inte funkar i ren sand..

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

DebbieH
0

Tack för svar Glad Fast man tycker ju att det borde funka då dem har så i det vilda?

Solaika
0

Jo, men det är packad sand som är full av massa annat. Det är ju inte samma sand som vi har i deras bad direkt.

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Sanden börjar snabbt stnka skit och du skulle få byta var 3:e dag minst, tyvärr. Det finns flera som har provat, och blandar man inte i typ lera och gör geggamojja åt dem så… tyvärr.

Solaika
0

Jag brukar dock ha en 65liters Samla som jag har ett par cm sand i. Där får de komma ner o härja runt en stund då o då. Det är uppskattat :)

Does it become a walk?

/Ida

DebbieH
0

Tack för era svar Glad Är bara orolig , med min tur så kommer säkert mina gerbiler  få en allergisk reaktion..

Solaika
0

Se bara till att du har ett spån som inte är så dammigt och håll rent så är risken liten :)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#5 Jo har man dem under uppsikt och så så fungerar det utmärkt som leklåda Skrattande

isafisa
0

#6 har en gerbil hemma som är dammkänslig och jag har provat toa-lätt men det var för dammigt det med, men sen hittade jag StL-strö som funkar super och så har jag en massa rör i botten :) Tycker faktiskt att det är den buren som de har det bäst i om jag ska vara ärlig :) De har liksom gångar som de gräver fram en gång och så håller de sig där, samtidigat som ströet är behagligt för dem att busa i :)   Så tål de itne spån så finns bra alternativ :)

gwendolyn
0

jag är mycket förtjust i det packade spånet, det är bra och "hårt" att gräva i och gångarna blir superfina och beständuga, de gör stora gångsystem i det. det dammar inte så mycket eftersom det är just kompakt. det blir ju lite "bösigt" när de gräver m

en det blir snabbt övergnagt med kartongbitar.