hus till gerbiler?
jag ser att många har trähus till sina gerbiler, biter de inte sönder dom??
Jag har köpt 2 hus till dom (fast det har varit såna lite mindre "söta" hamsterhus typ) och dom har de gnagt sönder på nolltid. Just nu har de inget hus, eftersom de har sönder det på en gång 
Men ser att en del har såna lite större hus i mörkt (ser ut som bark på utsidan) trä, kanske är de lite tåligare?
Jo de mörka husen tål mer :) Men ja, de blir söndergnagda och deformerade ganska snabbt de också :O)

det är vitsen med trähus att de ska kunna gnaga på dem . mina gjorde direkt nya ingångar på sina hus och använde dem istället för de som redan fanns
. roligt tyckte jag
jo men de gjorde inte bara nya gånger de gnagde sönder dom helt.. det enda som finns kvar av det förra huset är "skorstenen", dvs en träbit på ca 2*2 cm 

Jag har köpte ett indianhus i nått hårt material(typ plast?) som inte har tagit skada på nått sätt och som jag har haft i två och ett halvt år nu :D
Det finns ju keramik hus eller vad det nu heter
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#3 riktiga gnagarmaskiner du har där
. mina gnager väl en del på dem, men jag har så stora hus och ganska tjocka väggar att det skulle ta ett bra tag för dem att gnaga ner det. men de gnager faktiskt bara på dem ibland
Kanske du kan ge dem annat att gnaga på? Tror det var på den här siten jag läste att grenar med olibolja på är väldigt gott för gerbiler. Ifall du ger dem en massa grenar kanske de låter bli husen?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#7 Det känner jag inte igen ifrån denna sajt. Oliver är väldigt feta och dessutom stenfrukter, det ska man inte ge.
#8 Det har varit uppe på råttor.ifokus^^
Har läst det på andra råttsidor också faktiskt. Ingen aning om det är bra dock. Men tror knappast det är farligt i en mindre mängd, men jag vet inte(?)
Meningen med att smörja in dem är ju inte att dränka dem, det är inte menat att det ska vara godis. Meningen är att man ska ta lite granna bara, det ska lukta lite godare så det lockar råttorna (eller gerbilerna?) till att gnaga på trädgrenen istället för huset/buren/gallret.
Aha, då var det på råttsidan jag läste det.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Jag har två (nya) små plasthus samt två trähus du kan få köpa om duh vill.
Mvh Ellenfyrkant
#11 Plast är inge bra för gerbiler då dem kan gnaga på sig och skada sig.
//Elin
# annat att gnaga på har dom så det räcker och blir över
Dom får nya kartonger VARJE dag samt gnagarpinnar varje vecka. Men de blir ju helt lyriskt överlyckliga när jag sätter ner ett nytt trähus, de fullkomligt älskar att gnaga sönder det 
Jag har ställt ner ett gammalt kryddställ i trä till dom men det har de inte ens gnagt på lite.. de har nog en förkärlek för trähus just 
#11 Plasthus till gerbiler är väl egentligen det sämsta alternativet till just gerbiler.. Just nu har de ju inget bo alls, men de har byggt sig ett eget under spån och papper.

#13 Jo, jag hörde precis att det inte var så bra i inlägget ovan. Men jag har inga gerbiler, så därför.
Men jag har ett annat hus i form av en sko i hårdplast, det känns inte som att det är så lätt att gnaga sönder. Men vad vet jag. Hör av dig om det finns intresse.
Mvh Ellenfyrkant
#14 nej jag förstår det är inte lätt att ha koll på djur man inte själv har