Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 2625 ggr
Speedy
0

Nykomlingarna :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen äntligen! 3 st (7 veckor gamla) småtjejer har man nu :) 2 års väntan är äntligen över!

Jag undrar om ni vet vad de är för färger? Ska försöka lägga upp bilder på sötnosarna.

Speedy
0

Sötnosen :)

Speedy
0

Dålig bild.. Har tyvärr inte kommit på några namn åt dom än. Skulle vara jätte roligt att få veta vad de har för färger. Den sista lilla tjejen är agouti.

Pose-idon
0

Den första är en DEH och den andra är antingen black pied varigated eller black pied collared, har du en bild på ryggen? Glad

Vad söta dem är! Skrattande Tänk dock på att dem kan börja bråka om du har 3 honor i samma ålder tillsammans. Men lycka till! Glad

//Elin

[Tassy]
0

den första kan vara en nutmeg som inte har fällt, eller så är det någon lurig skugga i bild, 2an är DEH och 3an black pied varigated. Flört

Speedy
0

#3 Okej :) Jo jag vet att de kan börja bråka, men flera som jag känner har haft 3 honor tillsammans och det har inte varit några problem, så jag tänkte pröva iaf :) De busar och har sig och tvättar varandra. Nej jag har ingen bra bild på ryggen, men den är svart och mörkgrå, och den är vit på svanstipp, kragen, kinderna och en fläck på huvudet. Tack, jag är helt förälskad i dom:)

#4 Bild 1 och 2 är samma gerbil :) Så det kan alltså vara en DEH eller en Nutmeg? Djuraffären sa att egentligen brukar de ta ca 400 kr för den pga den har en sån ovanlig färg.

Tack :)

[Tassy]
0

#5 Himmel och pannkaka vilken blåsning! både DEH och nutmeg är jättevanliga Förvånad Är det en nutmeg kommer gerbilen att byta färg totalt vid första fällningen, som kommer om någon vecka. Gerbilen blir då agoutifärgad över hela kroppen, inklusive magen.

[Tassy]
0

Men vad dum jag är… gerbilen har ju vit mage - den är en Dark Eyed Honey Obestämd haha, här är man vaken Cool

Speedy
0

#7 Hehe, det gör ingenting :) Hur vanlig är den?

De är jätte busiga och springer runt som galningar på sängen :) Visst är dom lekfulla när de springer jätte snabbt och gör en tvärnit eller u-sväng? En instruktör på skolan sa att de hade epileptiska anfall.. ^^

isafisa
0

#5 ojojoj ovanlig färg är det ju verkligen inte… DEH är ju en av de vanligaste färgerna. Men de har väl inte någon direkt koll på färger troligen låter det som.    Var samma på en annan djuraffär som tog 100 kr mer för vittecknade gerbiler… lite fånigt, gerbil som gerbil - ingen färgdiskrimiering tycker jag :)

cecilia34
0

fäller de som ungar ? det visste inte jag , men å andra sidan är det väldigt mycket jag inte vet om gerbilungar Glad  men jag lär mig allt eftersom .  är det vid en viss ålder då ?

cecilia34
0

min lilla unge är typ orange i sin päls nu , 6 veckor , kommmer den att få en helt annan färg sen  ?

Speedy
0

#9 Jag menade om Dark Eyed Honey var ovanlig?

#10 det visste inte jag heller ^^ Man lär sig ständigt nya saker, man kan nog aldrig lära sig för mycket :)

Pose-idon
0

#12 Men hon sa ju att det inte var nån ovanlig färg..?

//Elin

Speedy
0

Oj, läste fel :O

Speedy
0

Tack för hjälpen :)

Nu vet jag vad två av dom ska heta :)

Pose-idon
0

#14 Hehe ingen fara Flört

//Elin

Nougat
0

#15 vad ska dom heta då? :)

Nougat
0

Otroligt vad söta dom små småttingar na är! (A)

isafisa
0

#15 också nyfiken på namnen på sötnosarna :D

cecilia34
0

ingen som vet någon om fällningen av pälsen ?

cecilia34
0

ingen som vet någon om fällningen av pälsen ?

[Tassy]
0

#11 Det beror helt på vad gerbilen har för färg. Har du någon bild?

cecilia34
0

inte än , men ska sätta in bilder i helgen  Glad men han är liksom beige i grunden med orangefärgat ovanpå på något sätt

Speedy
0

#17 19

DEH heter numera Luna, BPV heter Nemie och agoutin har inget namn, min sambo fick den äran att ge henne ett namn men han har inte så bra fantasi, så det går lite trögt ^^

Fäller gerbilerna bara en gång? Min snart 3 åriga agouti hade ett svart streck över ryggen. det strecket försvinner och ibland tar det väldigt länge innan det kommer tillbaka.. Och om den inte fäller, vad beror det på isåfall?

isafisa
0

#24 jodå de fäller lite grann då och då :) Så det du sätt är helt enkelt att din agouti fäller :)  Dock fäller de ju som tydligast första gången då bebispälsen ska bort :)

Speedy
0

#25 Okej :D Häftigt, det visste jag faktiskt inte :) Jag började undra där ett tag om jag började bli knäpp.. för det där strecket dök uoo titt som tätt ^^ :)